در گفت و گوی ۱۸:۳۰ مطرح شد؛

پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت : در صورت موافقت شورای پول و اعتبار وام مسکن روستایی به ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان افزایش می یابد.

سقف وام مسکن روستایی افزایش یافتبه گزارش  خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰  از افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی خبر داد و گفت: پیشنهاد شده وام مسکن روستایی به ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان افزایش یابد که در  اولویت پرداخت این وام ، خانه های فرسوده  در معرض آسیب‌های طبیعی سیل و زلزله قرار دارند.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه مقرر شده تسهیلات بانکی از ۲۵ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان افزایش یابد گفت: افزایش تسهیلات بانکی مراحل اولیه را طی کرده است و امیدواریم که روز شنبه هفته آینده و در جلسه شورای پول و اعتبار دست کم تسهیلات ۳۵ میلیون تومان تصویب شود.

وی افزود: زوج های جوانی که زمین دارند و تمایل به ساخت مسکن در قالب چارچوب طرح هادی دارند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

سهرابی اظهار کرد: مدت زمان درخواست تا دریافت وام یک ماه تا ۴۰ روز است و این تسهیلات با کارمزد ۵ درصد به متقاضیان ارائه می شود که  مابه تفاوت این سود ۵ درصدی تا ۱۸ درصد مصوب شورای پول و اعتبار ، را سازمان برنامه و بودجه به بانک‌ها می‌دهد.

این مقام مسئول در خصوص وثیقه یا ضمانت نامه ایت تسهیلات گفت: بر اساس مصوبه دولت مقرر شده ضمانت زنجیره‌ای هم برای دریافت این وام مرود قبول قرار گیرد یعنی ۳ نفر متقاضی وام می توانند ضامن هم باشند.

وی گفت: تسهیلات ارائه شده حدود ۵۰ درصد هزینه‌های ساخت مسکن روستایی را پوشش می‌دهد.

سهرابی افزود: با آورده متقاضیان و کمک تسهیلاتی حدود ۴۰ میلیون تومانی، روستائیان می‌تواند در کنار وام‌های قرض الحسنه و بلاعوض بنیاد مسکن، واحد‌های خود را به سرانجام برساند.


بیشتر بخوانید: پیشنهاد پرداخت تسهیلات 50 میلیون تومانی به سیل‌زدگان استان‌های شمالی


سهرابی تصریح کرد: نسبت به پیشرفت فیزیکی ساخت مسکن ، مراحل مختلف وام دهی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مقاوم ساختن واحد‌های روستای هدف اصلی این طرح است گفت: اگر واحدی ساخته شده باشد و فنی نباشد نمی‌توانیم به آن وام دهیم.

سهرابی تصریح کرد: تعداد ۶ میلیون و ۵۰ هزار خانوار روستایی در کشور وجود دارد که در ۵ میلیون و ۳۷۰ هزار واحد مسکونی روستایی زندگی می‌کنند.

وی گفت: دولت پس از زلزله بم در سال ۸۲ تصمیم گرفت سالیانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را بهسازی کند. این طرح از سال ۸۴ با تسهیلات ۵ درصدی ادامه یافت و اکنون ۲ میلیون و ۲۷۰ هزار واحد مسکونی بهسازی و مقاوم شده است.

سهرابی بیان کرد: در سال ۹۸،  ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات مسکن روستایی در نظر گرفته شده است که امیدواریم با کمک سازمان برنامه و بودجه و بانک ها این میزان اعتبار تامین و به متقاضیان ارائه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار