افزایش ۵ درصدی بودجه ۲۰۲۰ پنتاگون و کاهش ۲۳ درصدی بودجه وزارت خارجه آمریکا

بودجه سال ۲۰۲۰ آمریکا افزایشی ۵ درصدی در پنتاگون بالاخص با هدف تامین مالی ساخت دیوار در مرز‌ها را در خود داشته، این در حالی است که بودجه وزارت خارجه این کشور ۲۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

افزایش ۵ درصدی بودجه ۲۰۲۰ پنتاگون و کاهش ۲۳ درصدی وزارت خارجه آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لایحه بودجه سال ۲۰۲۰ آمریکا پیشنهادی دونالد ترامپ افزایشی ۵ درصدی در بودجه وزارت دفاع این کشور بالاخص با هدف تامین مالی ساخت دیوار در مرز‌ها را در خود گنجانده است، این در حالی است که بودجه دستگاه امور خارجه کشور ۲۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

فرانس پرس افزود: اگر بودجه در وضعیت فعلی به تصویب برسد که با توجه به مخالفت قابل پیش بینی کنگره بعید است، هزینه نظامی آمریکا برای سال مالی ۲۰۲۰ که از اکتبر ۲۰۱۹ آغاز می‌شود به ۷۵۰ میلیارد دلار بالغ می‌گردد. این رقم، بودجه پنتاگون (۷۱۸.۳ میلیارد دلار) و هزینه‌های اختصاص یافته به وزارت انرژی در جهت نگهداری و تغذیه سوخت زرادخانه هسته‌ای آمریکا (۳۲ میلیارد دلار) را شامل می‌شود.

فرانس پرس افزود: بودجه وزارت امور خارجه و آژانس بین المللی توسعه آمریکا (USAID) تنها به ۴۲.۸ میلیارد دلار می‌رسد که در مقایسه با ۵۵.۸ میلیارد سال قبل کاهش محسوسی دارد.

هزینه‌های نظامی تقریبا ۱۷ برابر بودجه دیپلماسی است. برخی مسئولان نظامی که خواستند نامشان فاش نشود تایید کردند که بودجه اختصاصی به عملیات خارجی در جریان ارتش آمریکا (افغانستان، سوریه، عراق، سومالی و غیره) به ۶۶.۷ میلیارد دلار در سال بالغ می‌شود که نسبت به سال قبل ۳ درصد کاهش داشته است.

یک ردیف بودجه اضطراری نیز به میزان ۹.۲ میلیارد دلار پیش بینی شده است که ۲ میلیارد دلار آن به بازسازی پایگاه‌های نظامی آمریکا که در اثر طوفان‌های فلورانس و میکاییل در سال ۲۰۱۸ در فلوریدا و کارولینای جنوبی آسیب دیده اند، اختصاص می‌یابد. باقی این ردیف بودجه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین در لایحه بودجه سال ۲۰۲۰ میزان حقوق و دستمزد کارکنان نیرو‌های مسلح ۳.۱ درصد افزایش یافته که بیشترین میزان افزایش در یک دهه گذشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار