تأکید بر ایجاد فضای معنوی و افزایش اقبال به شرکت در اعتکاف

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بر ایجاد فضای معنوی و افزایش اقبال به شرکت در مراسم اعتکاف تأکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در همایش مجریان و خادمان اعتکاف گفت: همزمانی اعتکاف با ایام نوروز ممکن است موجب کاهش استقبال از این مراسم معنوی شود ،که باید تبلیغات گسترده برای حضور مردم در این مراسم انجام گردد.
 
وی با اشاره به اینکه امروز ما با مشکلات و مسائل مختلف دنیوی، گرفتاری‌های اقتصادی و بیماری‌های روحی، اجتماعی و اخلاقی مواجه هستیم افزود: اگر چنین فضا‌های معنوی مانند اعتکاف ایجاد نشود و روحیه استمداد از خداوند کاهش یابد خسارت ما بسیار زیاد است.

نکونام اضافه کرد: باید در راستای جذب جوانان و مردم به این مراسم معنوی، همه مجموعه از جمله مساجد، ائمه جماعات، صدا و سیما و مراکز فرهنگی کار تبلیغی و تشویقی گسترده‌تری انجام دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی ممکن است فشار‌هایی را برای برگزاری مراسم اعتکاف وارد می‌کند، بنابراین باید برای رفع این مشکلات از ظرفیت خیرین در این زمینه استفاده کرد.

نکونام اظهار داشت: مجریان اعتکاف باید دقت داشته باشند که مبادا کسی به دلیل فقر مالی زمینه حضور در این مراسم نداشته باشد لذا باید با تسهیل نگری معتکفان مورد تکریم واقع شوند.
 
انتهای پیام/ز

فضای معنوی اعتکاف باید حفظ شود

برچسب ها: ائمه اطهار ، اعتکاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.