۴۸ درصد کلاس‌های درس خراسان جنوبی نیازمند مقاوم سازی

۴۸ درصد کلاس‌های درس خراسان جنوبی نیازمند مقاوم سازی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، بیکی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: هم اکنون در ۴۸ درصد کلاس‌های درس خراسان جنوبی نیازمند مقاوم سازی استان ۱۴ درصد کلاس‌های درس تخریبی و ۴۸ درصد نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.

وی با اشاره به اینکه تجهیز مدارس استان به سیستم گرمایش مرکزی نیازمند ۶۰ میلیارد تومان اعتبار است افزود: خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور دارای ۱۷۰ هزار دانش آموز است.

بیکی اظهار کرد: سرانه آموزشی در بیرجند، درمیان و زیرکوه زیر میانگین کشوری است و اگر سالانه ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار داشته باشیم می‌توانیم سرانه آموزشی را در همین وضعیت حفظ کنیم و نیاز است به آموزش توجه ویژه شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ادامه داد: هم اکنون ۳ هزار و ۵۴ کلاس درس خراسان جنوبی برای گرمایش از بخاری‌های نفتی کاربراتوری استفاده می‌کنند و در این زمینه ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۴ مدرسه با ۳۲۲ کلاس درس در بیرجند دو نوبته است، گفت: ۱۲۲ مدرسه کانکسی در استان بالای ۱۰ نفر دانش آموز دارد که برای حذف این مدارس ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام /ط ا

دو نوبته بودن ۳۴ مدرسه در بیرجند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.