مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی؛

ارس دومین مقصد گردشگران آذربایجان شرقی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس پس از تبریز رتبه نخست جذب گردشگر در استان را دارد، گفت:با تغییر نگاه شاهد توسعه گردشگری در این منطقه هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،آبدار مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح هتل ۵ ستاره منطقه آزاد ارس به نقش گردشگری در اقتصاد بدون نفت اشاره کرد و گفت: اشتغال اولویت کشور است و هر کس در این مسیر گام بردارد ارزشمند است.

وی با بیان اینکه ساخت هتل به توسعه گردشگری کمک می‌کند، گفت: منطقه آزاد ارس داری ۶ هتل است که ۲ هتل ۴ ستاره ۲ هتل ۳ ستاره یک هتل ۲ ستاره و یک هتل ۵ ستاره است.

وی راه اندازی قطار گردشگری تبریز _. جلفا اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری را از اقدامات مناسب انجام شده در ارس عنوان کرد و گفت: نقش ارس در رویداد تبریز ۲۰۱۸ قابل توجه بود.

حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در خانه ملت هم با اعلام اینکه درصدد توسعه ۴۰ هزار هکتاری محدوده ۵۱ هزار هکتاری ارس در مسیر مرند هستیم، این موضوع در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تصویب شده است

حجت الاسلام سالار سنجری امام جمعه جلفا هم با بیان اینکه در جنگ اقتصادی هستیم، گفت: با توجه به اینکه این هتل در نزدیکی پاسگاه مرزی ساخته شده است، نقش این هتل هم در جنگ افتصادی مانند پاسگاه مرزی است.

محمد زاده مالک نخستین هتل ۵ ستاره منطقه آزاد ارس گفت: این مجموعه با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد ریال در ۵ طبقه به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۶۵ اتاق و ظرفیت پذیرش ۲۵۰ مسافر ساخته شده و دارای آمفی تاتر و سالن ورزشی بوده و برای ۱۰۰ نفر اشتغال زایی مستقیم و ۵۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

در منطقه آزاد ارس با مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و وِیژه اقتصادی ۵ طرح عمرانی، تولیدی و گردشگری با سرمایه گذاری بیش از ۷۵۰ میلیارد ریال بهره برداری شد.

 

انتهای پیام/ش

راه اندازی قطار گردشگری تبریز _ جلفا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار