معاون سازمان بنادر و دریانوردی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت بلیت شناور‌ها در نوروز ۹۸ افزایش نمی‌یابد

حق شناس گفت: قیمت بلیت شناور‌ها در ایام نوروز ۹۸ افزایش نمی‌یابد و ما در این ایام تعداد صندلی‌ شناور‌ها را افزایش داده‌ایم.

قیمت بلیت شناورها در نوروز 98 افزایش نمی‌یابدهادی حق شناس معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با بیان اینکه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت شناور‌ها در سال ۹۸ وجود ندارد، گفت: امیدواریم امسال میزان استقبال مسافران از شناور‌های دریایی افزایش یابد، زمانی که تعداد مسافران دریایی افزایش یابد، قیمت بلیت‌ها گران‌تر نمی‌شود.

وی توضیح داد: تمامی شناور‌هایی که در بندر حقانی وجود دارد، استاندارد است و تا زمانی که استاندارد‌های آن‌ها از سوی سازمان استاندارد تایید نشود، اجازه حرکت ندارند.

حق شناس با بیان اینکه در تعطیلات بهمن سال گذشته استقبال بسیار خوبی از سوی مردم برای بازدید از جزایر جنوبی صورت گرفته بود، گفت: در تعطیلات بهمن‌ ۸۳۰ هزار نفر به جزیره قشم سفر کردند و همین موضوع باعث ایجاد صف‌های طولانی شد بنابراین پیش‌بینی می‌شود که در ایام نوروز هم چنین صف‌هایی تشکیل شود به همین دلیل برنامه‌ریزی‌های لازم جهت فروش اینترنتی بلیت انجام شده است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در جزیره قشم از اسکله نصب سریع استفاده خواهیم کرد و با افزایش تعداد اسکله‌ها و همچنین پهن‌گیری محل تردد سعی می‌کنیم مشکلات موجود در این بنادر را برطرف کنیم.


بیشتر بخوانید:آخرین جزئیات حادثه کشتی کانتینری در بندر شهید رجایی


وی بیان کرد: برخی از مسافران در ایام نوروز با خودروی شخصی به قشم سفر می‌کنند و فاصله بین پل و لافت یک مایل دریایی است، همین امر باعث می‌شود که صف‌های طولانی برای شناور‌ها ایجاد شود، بنابراین ایجاد چنین صف‌هایی طبیعی است.

حق شناس بیان کرد: سازمان‌های محلی از جمله استانداری‌ها در خصوص تعداد شناور‌ها، افزایش صندلی‌ها و  پرداخت تسهیلات برای اضافه شدن شناور‌ها ورود می‌کنند و سازمان بنادر و دریانوردی در این امر دخالتی ندارد.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ساخت ترمینال‌های مسافری مربوط به مدیران استان‌هاست و آن‌ها تصمیم می‌گیرند که متناسب با نرخ تورم چه تغییراتی انجام دهند.

وی تصریح کرد: مدیریت و برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش شناور‌های مسافری انجام شده و امسال کشتی‌های جدیدی هم برای تردد راحت‌تر مسافران در جزایر جنوبی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

افزایش شناورهای مسافری در جزایر جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار