رستگار در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خودکفایی در صنعت فولاد، تحریم را بی اثر کرد/ صادرات فولاد به کشورهای حاشیه خلیج فارس

یک مقام مسئول از صادرات فولاد به کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد و گفت: خودکفایی در این صنعت، تحریم ها را در این بخش خنثی کرده است.

ویژه عید// آرامش در صنعت فولاد حکمفرماست/ تحریم‌ها تاثیری بر صنعت فولاد نداردحمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفت وگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازار فولاد گفت: بازار فولاد نسبت به سایر صنایع شرایط آرام تری را سپری می‌کند.

وی با بیان اینکه بازار فولاد باثبات است واگر نوسانی در بازار داشته باشد حبابی است تصریح کرد: خوشبختانه در بازار فولاد خودکفا هستیم و تحریم‌ها تاثیری بر این بازار ندارد.


بیشتر بخوانید: برنامه جامعی برای فولاد نداریم/ درخواست فولاد از وزارت صمت برای تشکیل اتاق فکر 


رستگار با بیان اینکه فولاد به کشور‌های حوزه خلیج فارس، عراق و افغانستان صادر می‌شود اظهار کرد: صادرات باید به حدی باشد که منجر به گرانی در بازار  داخلی فولاد نشود.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد درباره شرایط بازار فولاد در سال ۹۸  گفت: این بازار در سال جدید نوسانی نخواهد داشت مگر رخداد جدیدی در بازار بوجود آید.

رستگار در ادامه بیان کرد: امروزه یکی از مهم‌ترین عوامل تسهیل فضای کسب و کار، طراحی و تنظیم مناسبات مالی و اقتصادی حرفه‌ای است و این امر نیازمند تدبیر و برنامه‌ریزی جدی است، برای جلوگیری از مشکلات پیشرو و کنترل و مدیریت شرایط چاره‌ای نداریم جز آنکه از قوانین اطلاعات کافی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه صنعت فولاد توانست در شرایط تحریم نقش آفرینی مناسبی در اقتصاد کشور داشته باشد، افزود: در بحث تأمین مواد اولیه و مصرفی صنعت فولاد کشور، تأمین الکترود گرافیتی را شاید بتوان مهمترین مسئله فولادسازی قلمداد کرد که خوشبختانه در شرایط تحریم توانست خوب عمل کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد یادآوری کرد: با توجه به نقش حساس و کلیدی صنعت فولاد در اقتصاد ایران و اثرپذیری این صنعت از وضعیت جهانی فولاد، رصد فضای حاکم بر بازار جهانی به همراه اقتصاد داخلی از اهمیت فراوانی است.

رستگار در پایان گفت: امیدواریم که صنعت فولاد همچنان خودکفایی خود را طی  سال های آتی حفظ کند و بر جامعه هدف صادرات خود بیفزاید.

انتهای پیام/

 آرامش در صنعت فولاد حکمفرماست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
بعد از نفت و پتروشيمي فولاد به داد مملكت رسيده
آخرین اخبار