جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با حضور امیر دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و سردار سرتیپ پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگذار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی  قریشی،نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و  امام جمعه ارومیه  عصر امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی که  با حضور امیر دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و سردار سرتیپ پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد گفت: مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی باید در سال جدید تزریق روحیه امید و خودباوری در جامعه را مد نظر قرار دهند و بایدمحاسبه‌ای برای عملکرد یک ساله خود داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: آذربایجان غربی یک استان مرزی با رنگین کمانی از اقوام و ادیان است و این مهم می‌طلبد تا مسئولان کشوری و استانی با یک نگاه ویژه مسائل مختلف در استان را پیگیر باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن شرح خدمات برنامه آمایش استان گفت: روند برنامه آمایش سرزمین در استان در ۱۸ جلد نهایی شده که علاوه بر آن سند ملی توسعه استان که ابعاد مختلف اقتصادی فرهنگی و قومی در آن لحاظ شده است نیز مد نظر این سازمان قرار دارد.

آقای حضرتی افزود:افتتاح و بهره برداری از راه آهن مراغه به ارومیه با اعتبار ۵۴۹ میلیارد تومان اعتبار در سه سال از جمله عملکرد‌های مهم دولت تدبیر و امید در استان است.

وی گفت: ۶ هزار میلیاردتومان نیز برای مهار آب‌های مرزی استان هزینه شده که بیش از هزار میلیارد تومان از این اعتبار برای کانال‌های انتقال آب از جمله کانی سیب نقده به دریاچه ارومیه برای احیای این دریاچه هزینه شده است.

سید مصطفوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان این که این استان با سه کشور همسایه هم مرز است گفت: با تلاش نیرو‌های نظامی و امنیتی، امنیت پایداری در آذربایجان غربی برقرار است.

شریف پور رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در این جلسه بر توجه مسئولان به مسائل رفاهی مردم استان، بهسازی و توسعه راه‌های مواصلاتی، ایجاد همدلی بیش از پیش مسئولان و مردم و ایجاد یک وفاق ملی تاکید کرد.

قاضی پور یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر توجه دولت به ایجاد واحد‌های مختلف تولیدی و کارخانجات در نوار مرزی استان تاکید کرد.

اتنهای پیام/م

برگزاری جلسه شورای اداری آذربایجان غربی

برچسب ها: شورای امنیت ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.