توزیع آرد و شکر دولتی در قنادی ها

نایب رئیس اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان از توزیع آرد و شکر دولتی در قنادی ها طی دو هفته اخیر خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسن حجازی نایب رئیس اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان با اشاره به راه اندازی سامانه جامع آرد اظهار کرد: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی لیستی از تولیدکنندگان تهیه شده است و در دو هفته اخیر آرد با قیمت کیسه‌ای ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان به قنادی‌ها عرضه می‌شود.

 
وی با بیان اینکه میزان مصرفی شکر در قنادی‌ها طی یک ماه حدود ۳ هزار تن برآورد شده است، اضافه کرد: حدود دو هفته است که شکر در اختیار اتحادیه قرار گرفته و توزیع مرحله سوم آن در قنادی‌ها از شنبه آغاز می‌شود.
 
حجازی ادامه داد: میزان توزیع شکر در مرحله ۱ و ۲ در واحد‌ها ۱۰۰ کیلوگرم به ازای هر کارگر بود؛ اگرچه توزیع آرد و شکر باید از چند ماه قبل از عید و در آذرماه صورت می‌گرفت، اما امیدواریم با این میزان شکر وآرد توزیع شده قنادی‌ها با مشکل کمتری مواجه باشند.
 
نایب رئیس اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان در خصوص احتساب وزن جعبه مقوایی همراه با شیرینی از سوی بعضی واحد‌ها توضیح داد: متاسفانه قیمت جعبه‌های مقوایی شیرینی از حدود هر کیلو ۷ هزار تومان به ۲۲ هزار تومان رسیده که بعضا از قیمت شیرینی هم فراتر رفته است.
 
وی با بیان اینکه قبل از گرانی جعبه‌های مقوایی وزن شیرینی باید بدون جعبه و به صورت خالص حساب می‌شد، افزود: از سوی اتحادیه به واحد‌ها اجازه گران‌تر شدن شیرینی داده نشد و در عوض اعلام شد می‌توانند قیمت جعبه مقوایی را همراه با شیرینی حساب کنند.
 
حجازی با اشاره به ظهور قنادی‌هایی در نزدیک ایام نوروز که شیرینی‌های خود را با قیمت پایین عرضه می‌کنند، بیان داشت: متاسفانه این واحد‌ها از شهرداری مجوز کسب در یافت کرده اند، ولی زیر نظر اتحادیه نیستند.
 
وی با تاکید به شهروندان برای خرید نکردن از این فروشندگان افزود: اتحادیه از ۲۰ اسفندماه تا ۱۵ فروردین حق تعطیلی ندارد و در این مدت این فروشگاه‌ها اقلام خود را به فروش می‌رسانند.
 
نایب رئیس اتحادیه گز و شیرینی استان اصفهان با اشاره به بازرسی واحد‌های قنادی تصریح کرد: هفته گذشته ۷ واحد قنادی به دلیل رعایت نکردن بهداشت و استفاده از جوش شیرین بسته شد.
 
حجازی با بیان اینکه قیمت گز وابسته به مغزیجات و به خصوص پسته افزایش داشته است، گفت: قیمت هر کیلوگز پسته‌ای ۱۸ درصد حدود ۳۲ هزار تومان، ۲۸ درصد پسته‌ای هر کیلو حدود ۵۶ هزار تومان و گز ۴۰ درصد پسته‌ای بالای ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
 
انتهای پیام/م 


هشدار اتحادیه گز وشیرینی از قنادی‌های نوظهور در نزدیک ایام نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار