جمع آوری ۴۰۰ هزار سند از شهدا در خوزستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: ۴۰۰ هزار سند از شهدا در استان جمع آوری و بارگذاری سیستمی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرضا فرجیان،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان بیان داشت: یکی از برنامه‌های اصلی بنیاد تاریخ شفاهی والدین شهدا ست که در اولویت قرار گرفته و بقیه گروه‌های ایثارگری با توجه به محدودیت‌ها در اولویت‌های بعدی قرار دارد؛ طی چهار سال اخیر فعالیت‌ها در این زمینه شروع و قبل از آن نیز ۱۲ سال در حوزه اسناد فرهنگی شهدا اقدام کردیم.

وی افزود: چاپ اعلام شهدای خوزستان در یک کتاب نفیس با قید مشخصات کلی شهدا صورت گرفت که در این کتاب با حدود ۱۰۰ کلمه به معرفی شهدا پرداخته و محل تولد، خانواده، رشد آن‌ها و فعالیت، شهدا، محل دفن و تاریخ شهادت و مشخصات کلی آن‌ها نگاشته شده است.

فرجیان عنوان کرد: از ظرفیت راهیان نور و اربعین با کمک خانواده شهدا و ایثارگران به خوبی استفاده شده که از آن جمله می‌توان به راه اندازی حدود ۳۰ موکب به نام شهدا در ورودی‌های استان اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ادامه داد: تاکنون ۴۰۰ هزار سند از شهدا جمع آوری و در سیستمی بارگذاری شده که در همین روز‌ها به صورت ملی از این اتوماسیون سیستم اسناد ایثارگران و شهدا رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/م

تلاش برای جمع آوری سند شهدا در خوزستان

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.