خستگی و خواب آلودگی راننده با ۳۵ درصد علت نخست تصادفات در استان زنجان

جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان گفت:عدم توجه به جلو خستگی و خواب آلودگی راننده با ۳۵ درصد علت نخست تصادفات دراستان زنجان است.

عدم توجه به جلو خستگی و خواب آلودگی راننده با ۳۵ درصد علت نخست تصادفات دراستان زنجان استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرهنگ عظیمی جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: موتورسیکلت، وانت‌بار و عابران پیاده رتبه‌های بعدی را دارند.

سرهنگ عظیمی افزود: عامل انسانی، جاده، وسیله نقلیه و محیط در وقوع سوانح رانندگی در جاده‌های برون شهری دخیل است که در این میان عامل انسانی بیشترین علت تصادفات را داراست.

وی گفت: عدم توجه به جلو خستگی و خواب آلودگی راننده با ۳۵ درصد علت نخست تصادفات دراستان است و تخطی از سرعت غیرمجازبا ۱۷ درصد و انحراف به چپ با ۱۱ درصد دررتبه‌های بعدی قراردارند.

سرهنگ عظیمی افزود: دربین محور‌های مواصلاتی هم اتوبان زنجان – قزوین با ۳۵ درصد بیشترین تصادفات را در ۱۱ ماه امسال شاهد بوده است.

جانشین رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: از آغاز سال تا پایان بهمن ماه در محور‌های مواصلاتی استان ۲۶۰ نفرجان خود را از دست داده اند که نسبت به سال قبل ۶۰ نفر افزایش دارد.

درمجموع دربخش تصادفات جرحی، فوتی وخسارتی آمار‌ها ۲۴ درصد درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
 
انتهای پیام/ن
 

خستگی و خواب آلودگی علت بیشترین تصادفات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.