روز سرنوشت برای رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان

تکلیف افزایش تعداد تیم‌های حاضر در جام باشگاه‌های جهان امروز در جلسه شورای فیفا مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان یا جام جهانی باشگاه ها، تاکنون همه ساله در ماه دسامبر با حضور ۷ تیم برگزار می‌شد، اما مدتی است بحث افزایش تعداد تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها و برگزاری این بازی‌ها در تابستان مطرح شده است.

امروز در جلسه اعضای شورای فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، پیش نویس فرمت (شکل) جدید رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان که بر اساس آن تعداد تیم‌ها از ۷ به ۲۴ تیم افزایش خواهند یافت، مطرح خواهد شد.

قرار است این پیشنهاد در نشست شورای فیفا که امروز (جمعه) در میامی برگزار می‌شود، به رای گذاشته شود. پیش بینی می‌شود اولین دوره این مسابقات با فرمت جدید از ۱۷ ژوئن تا ۴ ژوئیه ۲۰۲۱ برگزار شود.

جیانی اینفانتینو رئیس فیفا از حامیان اصلاح این مسابقات است که هر سال در ماه دسامبر برگزار می‌شود. پیش از این پیشنهاد شده بود که جام باشگاه‌های جهان هر چهار سال یک بار برگزار شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، طرح تامین مالی این مسابقات فاش نشده است، اما فیفا می‌خواهد اطمینان حاصل کند که این درآمد در فوتبال باقی خواهد ماند و به طرف ثالث نمی‌رسد.

انتظار می‌رود که هشت تیم از اروپا، ۶ کشور از آمریکای جنوبی، سه تیم از آفریقا، آسیا و منطقه کونکاکاف (آمریکای شمالی و مرکزی و حوزه دریای کارائیب)، یک تیم از اقیانوسیه، در این مسابقات شرکت کنند. کنفدراسیون‌ها خود سیستم انتخاب نمایندگانشان برای این مسابقات را تعیین می‌کنند.

در این شکل جدید تیم‌ها به هشت گروه تقسیم می‌شوند و صدرنشینان گروه‌ها به مرحله یک چهارم نهایی خواهند رسید.

پنج عضو از ۶ کنفدراسیون موافق پروژه آزمایشی مسابقات با حضور ۲۴ تیم هستند.

سند فیفا: "اعتراض اصلی یوفا مربوط به تقویم بازی‌ها بود. موضع یوفا این است که هرگونه بحث درباره جزئیات فنی فرمت جدید و تقویم مسابقات جام باشگاه‌های جهان تنها پس از توافق بر روی یک تقویم بین المللی جدید برای دوره پس از سال ۲۰۲۴ انجام شود. "


بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی قطری‌ها برای برگزاری مستقل جام جهانی ۲۰۲۲

بازتاب شکسته شدن رکورد آسیایی علی دایی در رسانه ویتنامی

جام شیرین برای قطر و جام زهر برای امارات/ بررسی نمرات منفی یک میزبان بی‌لیاقت


انتهای پیام/

تکلیف جام باشگاه‌های جهان امروز مشخص می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار