رشد ۱۶۵ درصدی جرائم اینترنی در کرمانشاه/ عمده جرائم در حوزه اقتصادی است

رئیس پلیس فتا استان از رشد ۱۶۵ درصدی جرائم فضای مجازی استان در ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری و نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.  

رشد ۱۶۵ درصدی جرائم اینترنی در کرمانشاه/ عمده جرائم در حوزه اقتصادی استبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، علی کریمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه جرائم اقتصادی فضای مجازی با رشد ۳۳۹ درصدی، در حوزه اخلاقی با رشد ۵۷ درصدی، در حوزه سیاسی با رشد ۴۰ درصدی و در حوزه اجتماعی نیز با رشد حدود ۴ درصدی افزایش جرائم روبرو بوده ایم.

سرهنگ کریمی بیان کرد : همکاران ما در بخش‌های مختلف پلیس فتا آماده هستند به هر گونه شکایت مردم در حوزه جرائم اینترنتی و فضای مجازی رسیدگی کنند. در مجموع کشف ۷۷ درصد جرائم رخ داده در فضای مجازی با تلاش کارشناسان این پلیس خبر داد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه در خصوص کشفیات جرائم در حوزه‌های یاد شده نیز گفت: ۷۵ درصد جرائم حوزه‌های اقتصادی، ۷۸ درصد جرائم اخلاقی و بیش از ۷۰ درصد جرائم حوزه‌های سیاسی و اجتماعی کشف شده است.

وی با بیان اینکه عمده جرائم رخ داده در فضای مجازی سطح استان در حوزه اقتصادی رخ می‌دهد، افزود: امسال جرائم در این حوزه با ۶ سال گذشته برابری می‌کرد و حتی در برخی موارد بیشتر هم شده بود.

سرهنگ کریمی گسترش استفاده از فضای مجازی و ناآگاهی بسیاری از کابرارن در استفاده صحیح از این فضا را عامل افزایش جرائم عنوان کرد و گفت: زمان آن فرا رسیده تا مردم به هر پیامی در این فضا اعتماد نکنند.

این مقام انتظامی، افزود: یکی از مهمترین پرونده‌های کشف شده در حوزه جرائم اقتصادی فضای مجازی مربوط به انهدام یک باند بود که حدود یکسال اقدام به کپی کردن کارت‌های مردم پس از خرید و استفاده از دستگاه کارتخوان کرده بودند.

وی گفت: اعضای سه نفره این باند در این مدت توانسته بودند با استفاده از دستگاه اسکیمر، سه هزار کارت بانکی را کپی و با دراختیار داشتن رمز آن قصد خالی کردن حساب مردم را داشتند که با اقدام سریع و به موقع پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال موجودی کارت‌های کپی شده بود که پیش از هر اقدامی اعضای این باند کلاهبردار شناسایی و دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه در ادامه به ارائه برخی هشدار‌ها به شهروندان افزود: شهروندان از خرید‌های اینترنتی در سایت‌های غیرمعتبر خودداری و فریب برنده شدن در قرعه کشی‌های مختلف که با این حربه فرد را پای دستگاه عابر بانک کشانده و حسابشان را خالی می‌کنند، نخورند.

وی همچنین تغییر مداوم رمز دوم کارت‌های بانکی و حذف اکانت در صورت فروش گوشی تلفن همراه را نیز از دیگر نکاتی عنوان کرد که شهروندان باید نسبت به رعایت آن‌ها اهتمام لازم را داشته باشند.

سرهنگ کریمی در پایان با اشاره به حضور مستمر پلیس فتا در فضای مجازی و رصد سایت‌ها و کانال‌های عمومی مختلف، گفت: شهروندان در صورت مواجهه شدن با مشکلی در فضای مجازی می‌توانند پس از تشکیل پرونده در دادسرا و به صورت حضوری در مرکز این پلیس و همچنین تماس با شماره‌های ۲۱۸۲۱۹۲۰ و ۲۱۸۲۱۹۲۱ شکایات خود را پیگیری کنند.

انتهای  پیام/ز

 

بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال موجودی کارت‌های کپی شدند

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار