ادعای روزنامه سعودی:

مراکش مانع ورود هیأت ایرانی به این کشور شد

روزنامه سعودی الشرق‌الاوسط در گزارشی با اشاره به حاشیه‌های نشست امسال اتحادیه بین‌المجالس اسلامی، مدعی ممانعت مراکش از ورود برخی اعضای هیأت ایرانی به این کشور شد.

مراکش مانع ورود هیأت ایرانی به این کشور شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشست امسال اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در مراکش به نظر با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است.

روزنامه سعودی الشرق‌الاوسط مدعی شده است که مراکش همزمان با برگزای این اجلاس مانع از ورود اعضای امنیت هیأت ایرانی به این کشور شده و آنها از فرودگاه به تهران بازگردانده شده‌اند.

به نوشته این روزنامه، پس از این ماجرا، هیأت ایرانی هم شرکت در نشست اتحادیه بین‌المجالس اسلامی را تحریم کرده است.

الاشرق‌الاوسط در این باره به نقل از دبیرکل اتحادیه بین‌المجالس نوشته است: «غیبت برادران ایرانی خارج از اراده ما بود. ما مطلع شدیم که آنها به دارالبیضاء رسیدند اما به تهران بازگردانده شدند و دلیل این موضوع را هم نمی‌دانیم.»

این روزنامه سعودی در گزارش خود به برخی دیگر از حاشیه‌های نشست امسال اتحادیه بین‌المجالس اسلامی از جمله درگیری لفظی نماینده عربستان و لبنان بر سر ایران نیز پرداخته است.

طبق این گزارش، رئیس مجلس شورای عربستان سعودی و رئیس شورای ملی فدرال امارات اصرار داشتند که در بیانیه پایانی نشست امسال "مداخله ادعایی ایران در سوریه و جهان عرب و همچنین اشغال جزایر سه‌گانه توسط ایران" نیز گنجانده شود.

آنها همچنین مُصر بودند که بندهایی از بیانیه پایانی که بر اهمیت برجام تأکید و تحریم‌ها علیه ایران را محکوم می‌کنند، از این بیانیه حذف شوند.

به نوشته روزنامه الاخبار، زمانی که نماینده لبنان به این اقدامات خارج از عرف و خارج از دستورکار نشست اعتراض کرد، «آل شیخ» نماینده عربستان خطاب به وی گفت: «تو نماینده لبنان هستی یا ایران؟»

پس از این موضوع میان نماینده عربستان و لبنان درگیری لفظی ایجاد شد و هیأت لبنانی از نشست خارج شد اما پس ازمیانجی‌گری بار دیگر به جلسه بازگشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
اين عربا عجيب نژاد پرستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
حرف جزایر سه گانه رو که میزنن باید خوب کوبید تو دهنشون که دیگه نتونن حرف بزنن حیف که مسئولین مربوطه از این کارا بلد نیستن.
آخرین اخبار