لزوم اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در شهر‌های شمالی

استاندار خوزستان گفت: به‌منظور حفظ تعادل و توازن منطقه‌ای در رشد جوامع مختلف اولویت شروع فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری از شهر‌های شمالی استان باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان بیان داشت: به‌منظور حفظ تعادل و توازن منطقه‌ای در رشد جوامع مختلف اولویت شروع فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری از شهر‌های شمالی (ایذه، باغملک، هفتکل، الوار گرمسیری، شیهون دزفول و...) باشد.

وی افزود: با اجرای طرح آب‌رسانی شرق، آب شرب و کشاورزی مردم شهر‌های ایذه، باغملک، رامهرمز، هفتکل و... را تامین و ۲۵۰ روستا تحت پوشش خود قرار می‌گیرد.

شریعتی عنوان کرد: علاوه بر طرح ۵۵۰ هزار هکتاری حدود ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به‌صورت سنتی آبیاری می‌شوند که این روش آبیاری سبب پایین آمدن بهره‌وری می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: گندم ما مورد تائید کشور ایتالیا قرار گرفت و به آن صادر شد.

وی گفت: اعتباری که دولت در سال ۹۵ برای مقابله با ریزد گرد‌ها در سال ۹۶ برای خوزستان مصوب کرد تنها ۵۵ تا ۶۰ به استان داده شد و مابقی به استان‌های دیگر داده شد و در حالی بودجه ریز گرد در سال ۹۵ در دولت پیشنهاد نشده بود بلکه بحث در مجلس شد که سبب اختصاص این اعتبار به استان شد؛ در سال ۹۶ که می‌خواستند بودجه ۹۷ را بنویسند، تفسیری که از موافقت مقام معظم رهبری برداشت می‌شد نشان می‌داد این بودجه فقط برای استان است.

شریعتی در پایان گفت: ۲ دستگاه ILS برای فرودگاه اهواز تعریف شد که روز گذشته از بندرعباس برای اهواز بارگیری شد؛ این دستگاه امکان نشست هواپیما در شرایط گردوغبار در فاصله یک هزار و ۵۰۰ متری می‌رساند.

انتهای پیام/م

توجه به شهر های شمال در  طرح ۵۵۰ هزار هکتاری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.