معاونت علمی در هفته‌ای که گذشت؛

امضای قرارداد ۱۰۰ قلم داروی جدید تا پایان سال/ تا مدیران شجاع نشوند، اقتصاد دانش بنیان رونق نمی‌گیرد

هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آن‌ها را بازگو می‌کنیم.

از امضا قرارداد ۱۰۰قلم داروی جدید تا شجاعتی گم شده در مدیرانبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌ را بازگو ‌می‌کنیم.

قرارداد ۱۰۰قلم داروی جدید تا پایان سال امضا می‌شود

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)  با یکدیگر تفاهم نامه امضا کردند و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری  گفت: صد قلم داروی جدید تا پایان سال قراردادشان امضا می‌شود و در حوزه‌های دیگر همچون آی سی تی فعال هستیم و اگر بتوانیم کارخانه نوآوری را در شستا ایجاد کنیم موفق خواهیم بود.

برای تمام موفقیت‌های فعلی هزینه داده‌ایم

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم رونمایی از برنامه همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق‌های پژوهش و فناوری اظهار کرد: پول و تسهیلات مالی آخرین موضوعی است که باید به آن توجه کرد، باید با تلاش اکوسیستم مناسب را ایجاد کرد، نمی‌توانم و حال ندارم منطقی نیست.

وی ادامه داد: آبرو و دانش فناوران و مخترعان ضمانت آن‌ها هستند و این افراد باید بدانند برای تمام اتفاقاتی که صورت می‌گیرد هزینه‌هایی داده شده است و آن‌ها هم باید هزینه خود را بدهند.

رئیس جدید صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران به زودی معرفی می‌شود

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه مراسم و در جمع خبرنگاران درباره رئیس جدید صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران بیان کرد: آقای ضرغام بازنشسته شدند و به همین دلیل از مسئولیت خود کنار رفت و به زودی برای این صندوق رئیس جدید انتخاب خواهد شد.

وی با اشاره به محیط اقتصادی کشور گفت: اقتصاد دانش بنیان با محیط سنتی مقابله می‌کند و می‌تواند محیط کسب و کار مناسب و توسعه اقتصاد را به همراه داشته باشد.

فروش میلیاردی شرکت‌های دانش بنیان همزمان با رکود اقتصادی

اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دومین کنفرانس بین‌المللی پژوهش در نوآوری و فناوری با اشاره به رویکردهای معاونت علمی  در چند سال گذشته  بیان کرد: رویکرد ما در معاونت علمی در راستای گسترش صادرات است برای مثال  از میان شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از آن‌ها  ۱۳۷ میلیون دلار صادرات  فقط در کشور روسیه داشته است و این مسئله ارزش افزوده‌ای برای محصولات آن ایجاد می‌کند.

سرمایه ما در چاه‌های نفت نهفته نیست

ستاری میزبان سارا آنیانگ آگبور، کمیسیونر منابع انسانی، علم و فناوری اتحادیه آفریقا و همراهانش بود. ستاری و آگبور با محور توسعه تعامل‌های علمی و فناورانه میان ایران و کشور‌های آفریقای جنوبی با یکدیگر به گفتگو نشستند.

ستاری در این نشست به ایجاد کمیته همکاری مشترک دوجانبه برای گسترش همکاری‌های علمی، فناوری و دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: آماده هستیم تا همکاری مشترک در حوزه‌هایی، چون پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه یابد؛ دولت‌ها می‌توانند یک زیرساخت فراهم کنند تا بر اساس آن، بخش‌های متناظر علم و فناوری ایران و کشور‌های آفریقایی با یکدیگر تعامل و همکاری کند.

مادامی که مدیران شجاعت نداشته باشند اقتصاد دانش بنیان رونق نمی‌گیرد

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو  با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشکلاتی که سر راه شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد؛ اظهار کرد: متاسفانه هنوز آن‌طوری که شایسته است شرکت‌های دولتی خواهان خرید محصولات دانش‌بنیان ایرانی نیستند وبرخی از شرکت‌های دانش بنیان درباره این موضوع شکایت دارند.

وی درباره خلاقیت شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: تا زمانی که ریسک خرید محصولات دانش‌بنیان در داخل کشور از بین نرود و مسئولان ما شجاعت پیدا نکنند خلاقیت شرکت‌های دانش‌بنیان نشان داده نمی‌شود و توانمندی آن‌ها بروز و ظهور نمی‌کند.

بازی اقتصاد، محل ورود دولت نیست

سورنا ستاری معاون علمی‌وفناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در سی‌ویکمین نشست روسای بنیاد‌های نخبگان استانی، اظهار کرد: حرکت جدیدی به سمت اقتصاد دانش‌بنیان آغاز شده است که بر مبنای نیروی‌انسانی متخصص است.

وی اضافه کرد: بازی اقتصاد، محل ورود دولت نیست چراکه دولت باید برای زیرساخت‌ها هزینه کند و به طور مستقیم وارد اقتصاد نشود. محیط کسب‌وکار باید توسط بخش‌خصوصی اداره و ارزشگذاری شود. در واقع، اقتصاد تنها با نیروی‌انسانی متخصص و حمایت بخش‌خصوصی به پویایی می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار