سامانه بارشی دیگری فردا به بوشهر می‌رسد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی که دیروز وارد استان شد، سامانه دیگری عصر فردا به استان می‌آید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج الله شکوهی پور افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده کاهش موقت وقوع ناپایداری جوی در استان تا ظهر فرداست، اما عصر فردا شاهد نفوذ سامانه‌ای دیگر خواهیم بود که بر اثر فعالیت آن، ابتدا بارش‌ها بر روی دریا و در مرکز خلیج فارس رخ می‌دهد، سپس مناطق جنوبی استان را در برمی‌گیرد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود یکشنبه با تقویت سامانه بارشی، در اغلب نقاط استان، بارش‌های پراکنده باران به همراه وزش باد قابل ملاحظه جنوبی، گاهی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق ادامه یابد؛ هر چند در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ هم وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: همچنین به سبب وزش باد و گاهی تندباد‌های لحظه‌ای در این مدت، خلیج فارس مواج خواهد بود.

شکوهی پور گفت: امروز جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی است و با سرعت ۱۲ تا ۳۲ و در برخی ساعات تا ۴۲ کیلومتر در ساعت می‌وزد و از امشب جهت وزش باد متغیر است با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت.

وی یادآور شد: امروز ارتفاع موج دریا، ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در لحظاتی تا ۱۵۰ سانتیمتر و از امشب ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام/ک

سامانه بارشی عصر شنبه به بوشهر می‌آید

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.