واردات دام زنده در بندرچابهار ظرفیت ایجاد ۱۵ هزار شغل را دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: واردات دام زنده از طریق بندرچابهار علاوه بر کاهش قیمت و تنظیم بازار گوشت قرمز ظرفیت ایجاد ۱۵ هزار شغل در این استان را دارد.

واردات دام زنده در بندرچابهار ظرفیت ایجاد ۱۵ هزار شغل را داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران در بندر چابهار اظهار داشت: سیستان و بلوچستان یکی از ظرفیت‌های مهم برای تامین گوشت قرمز کشور است.

وی با بیان اینکه علاوه بر ۵۰ هزار راس دام زنده سبک، محموله‌های دیگری نیز وارد کشور می‌شود و در نهایت برنامه ریزی برای واردات ۶۰۰ هزار راس دام انجام شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: واردات دام زنده علاوه بر فعال سازی کشتارگاه‌های موجود اشتغال زیادی در زمینه پوست و چرم ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت به وجود آمده بندر چابهار برای واردات کالا‌های اساسی، صادرات انواع مواد معدنی و کشاورزی استفاده کرد تا موجب توسعه سیستان و بلوچستان شود.

موهبتی ادامه داد: با واردات دام زنده به کشور نیازی به عرضه دام‌های داخلی نیست.

وی تصریح کرد:دام‌های وارد شده به بندر چابهار پس از کشتار حدود ۲۰ درصد گوشت در سیستان و بلوچستان و ۸۰ درصد آن به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت:با تامین زیرساخت‌های بندری و تجهیزات تخلیه دام زنده از شناور‌های حمل دام امکان تخلیه انواع دام‌های سبک و سنگین در بندر چابهار فراهم شده است.

بهروز آقایی افزود: امکانات موجود بندر چابهار فرصت بسیار مناسبی برای تخلیه محموله‌های دریایی وارداتی دام زنده به کشور خواهد بود.

وی با قدردانی از همکاری‌های دستگاه‌های مختلف اجرایی برای واردات دام زنده به بندر چابهار، تصریح کرد: بزودی سه کشتی دیگر حامل دام سبک در بندر چابهار پهلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

واردات دام زنده در بندرچابهار ظرفیت ایجاد ۱۵ هزار شغل را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار