روزنامه البناء گزارش داد:

حمله موشکی به تل‌آویو، پایانی بر تئوری مصون بودن قلب اسرائیل از تهدیدها

حمله موشکی از غزه به تل‌آویو تحولی در قواعد درگیری با رژیم صهیونیستی از هفتاد سال قبل تاکنون به شمار می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه البناء لبنان در مقاله‌ای با اشاره به حمله موشکی از غزه به تل‌آویو نوشت: با وجود همه مواضع و تحلیل‌ها شب پنجشنبه اتفاق ویژه و خاصی رخ داده است این حادثه ویژه و بی‌سابقه حادثه‌ای است که همه را غافلگیر کرد به طوری که تحولی در قواعد درگیری با رژیم اشغالگر از هفتاد سال قبل تاکنون به شمار می‌رود.

در این مطلب آمده است: در همه جنگ‌های گذشته در سال ۱۹۴۷، سال ۱۹۵۶، سال ۱۹۶۷، سال ۱۹۷۳، و سال‌های بین ۱۹۸۲ و ۲۰۰۰ تا جنگ سال ۲۰۰۶، یک موشک به تل‌آویو اصابت نکرد و تل‌آویو همیشه دژی حفاظت شده و به دور از تهدید باقی مانده بود و اگر هم تل‌آویو تهدید می‌شد، این تهدید موقتی و گذرا بود یا اینکه رژیم اشغالگر می‌توانست آن را مهار کند. چه در زمان جمال عبدالناصر، چه در عراق یا در سوریه چنین تهدیدی وجود نداشت. اما اکنون رژیم اشغالگر در برابر واقعیت جدیدی قرار گرفته است و مجبور است اعتراف کند حمله به تل‌آویو در همه درگیری‌ها میان دولت اشغالگر و هر یک از طرف‌های محور مقاومت، قابل تکرار است؛ بنابراین موشک‌هایی که تا تل‌آویو برد دارد موجود و توانمند است و گنبد آهنین قادر نیست مانعش شود؛ کاری را که مقاومت در غزه می‌تواند انجام دهند قطعا طرف‌های اصلی به طریق اولی می‌توانند بهتر از آن را انجام دهند. همین کار را مقاومت در لبنان، ارتش سوریه، نیرو‌های بسیج مردمی عراق و قطعا ایران می‌توانند انجام دهند.

تصاویری ضبط شده با دوربین‌های اسرائیلی نشان می‌دهد در همه درگیری‌های آینده حمله به تل‌آویو که زمانی در سطح تئوری مطرح بود، قابل تکرار است. همانطور که دن کوتس، رئیس دستگاه اطلاعات ملی آمریکا، در مجلس سنا گفت تنش‌زایی اسرائیل در شرایطی که موازنه‌های شکننده‌ای وجود دارد این خطر را به دنبال دارد که ممکن است به حوادث غافلگیرکننده‌ای منجر شود که مهار آن دشوار باشد و کسانی که می‌گویند منافع اسرائیل در تنش‌آفرینی است یا اینکه می‌گویند نتانیاهو نیاز به تشدید تنش دارد این امر را نادیده می‌گیرند که چند ماه قبل نتانیاهو دست به حملات هوایی به سوریه می‌زد، ولی آن را متوقف کرد. آن‌ها این نکته را نادیده می‌گیرند که هر جنگ گسترده یا جنگ محدود نیاز به راهبردی برای خروج از آن دارد بنابراین نتانیاهو اختیار آغاز جنگ را دارد، اما نقشه واضحی برای پایان بخشیدن به آن را ندارد.

حماس، جهاد (اسلامی) و دیگر گروه‌ها قدرت تبرئه از این حمله موشکی یا حتی محکوم کردن آن را دارند، اما زمانی که جنگ آغاز شود نمی‌توانند سکوت کنند و نظاره‌گر باشند. پس از شلیک موشک‌ها، دیگر این مسئله منطقی نیست که کشتار‌ها اتفاق بیفتد، اما موشک‌های همچنان در انبار‌ها باقی بماند.

در انتهای این مقاله آمده است: برای نسل‌های عربی که هم شاهد دوره شکست‌ها بودند و هم شاهد پیروزی‌های مقاومت هستند، اتفاقی که شب گذشته رخ داده است در واقع رویایی دیرینه را محقق ساخت و دل‌های آن‌ها را شاد کرد. اگر نتانیاهو خفت و خواری این موشک‌ها را چشیده باشد موازنه بازدارندگی جدیدی محقق شد و اگر در پاسخ به آن به جنگ متوسل شود، صاحبان این موشک‌ها را وادار می‌کند موشک‌ها را از انبار‌ها خارج سازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۰۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
اسراییل بهتره به فکر حیاتش باشه که چیزی به نابودیش نمونده .با شلیک موشک ها می توان کاری کرد که تمام ساکنان اسراییل خودشان خانه هایشان را ترک کنند و به همان سرزمین هایی اروپایی و فرانسوی و انگلیسی که اومدن برگردن تا موشک روی سرشون نخورده.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
من جمله ام را اصلاح میکنم :اسراییل بهتره بره کاسه و کوزه اش را جمع کنه از فلسطین بره بیرون تا با موشک سوراخ سوراخش نکردیم.چندین سال هی گفتن گنید آهنین و از این گنبد آهنین یک کابوس ساخته بودن.اما حمله های حزب اله نشان داد گنبد آهنین اسرییل فقط حرف بود و بلوف.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
این را باید بعضی ها ببینند که برای منافع خود وخونوادشون حاضرند همه چی را ببخشند
Iran (Islamic Republic of)
طاها۸
۲۲:۱۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
مرگ بر رژیم نامشروع صهیونیستی
الله اکبر
شکراً لله....
Netherlands
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
لعنت بر اسرائیل غاصب
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۳۴ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
باید چندتاموشک دیگه شلیک کنن مرگ برصهیونیست مرگ برترریست مرگ برترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
زنده باد جبهه مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۱۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
دلم خنک شد دمشون گرم، این هشدار به اسرائیل بود که وقتی نمیتونن جلوی اصابت راکتهای فلسطینیهارو بگیرن چطور میتونه جلوی اصابت انبوهی از موشکهای قدرتمند کشور عزیزم ایرانو بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
ایران سربلند
۲۲:۱۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
مرگ بر اسراییل .مرگ بر رژیم نامشروع کودک کش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
موشک یا خمپاره 60
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۷:۰۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
مرگ براسراییل
Sweden
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
انشاالله تا ۲۵ سال آینده اسراییل وجود نخواهد داشت!
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۸:۵۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
به حول و قوه الهی این امر حتی می تونه تا 5 سال دیگر اتفاق بیوفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
خدا کنه زودتر نابود شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
سه سالش گذشت.۲۲سال
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جهان
۲۱:۲۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
قربان کمتر از 22 سال دیگه این اتفاق حتما میافته!!!
شک نکن.... هرچه حضرت اقا بگه همونه
آخرین اخبار