پیتر فورد اذعان کرد: فراهم کردن سلاح و تامین مالی توسط غرب برای گروه‌هایی که در حال جنگ با دولت سوریه هستند باعث طولانی شدن جنگ در این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پیتر فورد، سفیر پیشین انگلیس در سوریه گفت: فراهم کردن سلاح توسط کشور‌های غربی و تامین پول توسط برخی کشور‌های خلیج (فارس) برای گروه‌هایی که در حال جنگ با دولت سوریه هستند باعث طولانی شدن جنگ در این کشور شده است.

پیتر فورد افزود حتی زمانیکه این خشونت‌ها در سوریه پایان یابد، جنگ غرب در سوریه به روش‌های دیگر ادامه خواهد یافت.

بر اساس آماری که سازمان ملل متحد منتشر کرده است از آغاز خشونت‌ها در سوریه حدود ۵۰۰ هزار نفر کشته شده اند.

فورد گفت: بدون شک، اگر غرب و برخی کشور‌های خلیج (فارس) از این گروه‌ها به صورت گسترده حمایت نمی‌کردند، دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه همانند جنگ سال ۱۹۸۰ میلادی با اخوان المسلمین به راحتی می‌توانست این درگیری‌ها را مهار کند.

او افزود: فراهم شدن اسلحه توسط غرب و پول برخی کشور‌های خلیج (فارس) مانع از پایان یافتن جنگ در سوریه شد و این درگیری‌ها همچنان ادامه یافت.

پیتر فورد تاکید کرد: درگیری نظامی در ادلب ممکن بود طی دو سال به پایان برسد، اما جنگ غرب در سوریه با روش‌های دیگر از جمله جنگ اقتصادی و جنگ اطلاعاتی به آسانی ادامه خواهد یافت.

سفیر پیشین انگلیس در سوریه گفت: در صورتی که غرب و کشور‌های عربی در این درگیری دخالت نمی‌کردند، این جنگ طی یک سال پایان یافته بود و جان هزاران نفر نیز حفظ می‌شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار