آغاز توزیع میوه‌های تنظیم بازار عید در آذربایجان شرقی

توزیع میوه‌های تنظیم بازار عید در آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، فتحی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در حاشیه جلسه کمیته راهبری میوه شب عید و بازدید از سردخانه سرین میشو با بیان اینکه توزیع میوه شب عید در استان از امروز/شنبه/ آغاز شد، گفت: هر کیلوگرم پرتقال درجه یک شمال ۳۰ هزار ریال و هر کیلوگرم سیب زرد و قرمز درجه یک ۵۴ هزار ریال در محل غرفه‌های نوروزی به فروش می‌رسد.

وی اظهار داشت: میوه شب عید به حد کافی تامین شده و از امروز قابل عرضه است.

وی افزود: میوه شب عید امسال همانند سال‌های قبل شامل ۲ قلم سیب و پرتقال است که توسط سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی به موقع تامین شده و در سردخانه‌های استان به حد کافی موجود است.

فتحی بیان کرد: قیمت میوه‌های تنظیم بازاری شب عید در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف بر اساس وضع بازار هر منطقه متفاوت است و در آذربایجان شرقی بر اساس تصمیم کمیته راهبری میوه شب عید در قالب ۱۵۲ غرفه عرضه می‌شود که از این تعداد ۴۱ غرفه در سطح شهرستان تبریز و بقیه در سایر شهرستان‌ها مستقر هستند.

وی به خالص بودن وزن میوه‌ها هنگام خرید تاکید کرد و گفت: فروش میوه در محل غرفه‌های عرضه میوه به صورت خالص خواهد بود و وزن سبد‌ها از وزن میوه‌ها کسر خواهد شد و یا بر اساس مصوبه تعیین شده، به ازای هر جعبه پرتقال مبلغ ۱۵۰۰ تومان و هرجعبه سیب ۲۷۰۰ تومان از قیمت مشخص شده کسر می‌شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: میوه‌های سیب و پرتقال به مقدار کافی تامین و ذخیره سازی شده و عملیات توزیع پس از تایید کیفیت توسط شرکت بازرسی I.G.I از تاریخ اعلامی با نظارت نمایندگان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، تعاون روستایی، استانداری، معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی استان عرضه می‌شود.

فتحی به فرآیند نظارت بر محصولات میوه نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: فرآیند نظارت میوه‌های نوروزی، توسط تعاون روستایی آذربایجان شرقب و معاونت بازرسی سازمان صنعت و معدن استان از محل غرفه‌های عرضه خواهد بود.

وی گفت: خریداران درصورت مشاهده هرگونه تخلف و نارضایتی می‌توانند مراتب را توسط شماره تلفن‌های ۱۲۴ و ۳۲۸۰۰۱۸۴ گزارش یا به بازرسان مستقر یا سیار تعاون روستایی اعلام کنند.

 

انتهای پیام/ش

توزیع میوه‌های تنظیم بازار عید در آذربایجان شرقی آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار