اجرای ۸۰ طرح اشتغالزا در مناطق عشایری کهگیلویه وبویراحمد

مدیر کل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد گفت: با هدف ساماندهی عشایر 80 طرح اشتغال زا در مناطق مختلف استان با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگار جوان از یاسوج ،  مجید علیپورمدیر کل امور عشایر کهگیلویه وبویراحمد گفت:  این طرح‌ها در قالب تامین آب، شبکه انتقال و پمپاژ آب، احداث منابع ذخیره آب، توزیع شبکه‌های داخلی در مزارع، اجرای طرح‌های زنجیره‌ای تولید گوشت و پروار بندی دام اجرا شدند.

وی افزود: در سال جاری از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده، ماده ۳۸ قانون، بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار جذب و در اختیار فرمانداران قرار گرفت تا طرح‌های ساماندهی عشایر در شهرستان‌ها اجرا شوند.

علی پور افزود: در سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و اشتغال روستایی و عشایری بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال به استان اختصاص یافت و ۸۰ طرح اشتغال عشایری از جمله طرح‌های دامداری در استان اجرا شد که اجرای این طرح‌ها برای ۴۱۶ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی داشته است.

رئیس اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه هم با اشاره به اهمیت اجرای چنین طرح‌هایی برای توسعه مناطق عشایری گفت: مخزن ذخیره آب کشاورزی زیرگچ ۲۷۰ متر مکعب ظرفیت و هزار و ۵۰۰ متر نیز خط انتقال آب دارد.

سید خداداد اجتهادی افزود: برای اجرای این طرح ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده و ۴۰ هکتار از اراضی دیم منطقه را پوشش میدهد.
وی گفت:: با اجرای این طرح بیش از ۱۲ خانوار عشایری ساماندهی میشوند و علاوه بر کاشت محصولات کشاورزی و به توسعه دامپروری در منطقه نیزکمک زیادی می شود.

 انتهای پیام/غ

 اشتغال زایی برای خانوار های عشایری

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.