رحمانی فضلی:

موظف به کاهش تلفات جاده‌ای هستیم/ حق نداریم به متخلفان رانندگی رحم کنیم

وزیر کشور گفت: به‌خاطر حقوق مردم به کسانی که متخلف هستند و قانون را نادیده میگیرند رحم نکنید.

موظف به کاهش تلفات جاده‌ای هستیم/ حق نداریم به متخلفان رانندگی رحم کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست مشترک مدیر کل انتخابات وزارت کشور با مدیران استانی و عوامل اجرایی انتخابات استان‌های جنوبی کشور، گفت: در برنامه‌ریزی‌های نوروزی نقاط حادثه خیر کشور همیشه مسئله بوده است. روندی که بقیه دوستان توضیح دادند روندی کاهشی است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم، گفت: ما در برابر کشته شدن هموطنانمان مسئول هستیم. موضوع کاهش تلفات جاده ای برای ما تعهد آور است و تلاش می‌کنیم تا تلفات جاده‌ای را کاهش بدهیم. اگر همه ما تلاش کنیم و هماهنگ باشیم و از تمام ظرفیت‌ها را استفاده کنیم حتما جواب مطلوبی خواهیم گرفت.

وزیر کشور در ادامه افزود: اگر مردم احساس کنند که تمام دستگاه‌ها برای سلامت آن‌ها و برای تامین آرامش سفر آنها یکپارچه شدند، با ما همکاری خواهند کرد.

رحمانی فضلی با بیان نکاتی در این نشست گفت: رسیدگی به استان‌های دارای بیشترین تصادفات اولویت اول سال خواهد بود، و در صدد هستیم تا برای عید نوروز از همین حالا اقداماتی را انجام دهیم. باید تخلفات و تصادفات جاده‌ای برای سال گذشته را بررسی کرده تا اقدامات خاص برای سال جدید انجام دهیم. باید برای برخی ارگان‌ها ضمن انجام اقدامات، سیستم تشکل اداری در خصوص راه‌ها و تصادفات جاده‌ای انجام شود و در منطقه‌هایی که تلفات بیشتر بیشتر است؛ این تشکل‌های اداری باید متعددتر باشد.

وی درباره افدامات ایام نوروز گفت: هواشناسی در بحث نوروزی بسیار مهم است. هواشناسی باید اطلاعات دقیق به مردم دهد و ما این اطلاعات را به همه از سوی صدا و سیما و اپلیکیشن‌ها و فضای مجازی منتقل کنیم. اطلاع رسانی امر بسیار مهمی است.  اطلاع رسانی جزو وظایف ذاتی رسانه‌ها است.

وزیر کشور تصریح کرد: یکی از بهترین ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی خوب، صدا و سیماهای استانی است. اکنون استان‌ها پای کار هستند. تمام استانداران باید بدانند و مدیر صدا و سیما استان‌ها باید در جلسات حضور داشته باشد. دادستانی باید فعال‌تر از همیشه عمل کند. مادر حوزه دادستانی قوه قصاییه هیچ وقت مشکل نداشته‌ایم. دوستان کامل در همه امور همکاری کردند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه رانندگان مست باید جریمه شوند، گفت: پلیس راه و نیرو انتظامی باید پای کار باشد و با فضای مجازی تمام ظرفیت‌ها را پای کار بیارند. از اقای سلیمانی درخواست می‌کنم تا با متخلفان قاطع برخورد کرد و رحم نداشته باشیم. رحم کردن به کسانی که از قانون تخطی می‌کنند، ظلم و ستم به بقیه مردم است. ما حق نداریم حق الناس را ببخشیم. من دستور می‌دهم در این زمینه برخورد کنید بخاطر حقوق مردم  به کسانی که متخلف هستند و قانون را نادیده میگیرند رحم نکنید.

وی با اشاره به دستگاه‌های مسئول در هماهنگی سفرهای نوروزی گفت: با جدیت صدا و سیما باید پای کار باشد. توقع ما از صدا و سیما اولویت‌بندی درست و دسته بندی صحیح اطلاع رسانی است.

وی با بیان اینکه خودرو‌های متخلف در این ایام نوروز نباید آزاد باشند گفت: باید از فضای مجازی استفاده بهینه شود، استاندار قطعا تاثیر زیادی در این امر دارند. نگاه و نظارت و برنامه ریزی هزینه دارد و باید تقسیم بندی انجام شود. فرمانداران و استانداران موظف هستند تا اقدامات لازم را در این باره انجام شود. باید وقت بگذرانند و رانندگان را کنترل کنند. نقش فرمانداران و استانداران بسیار مهم است.

وزیر کشور با بیان اینکه هوشمند سازی راه‌ها بسیار مهم است گفت: تردد در حریم ۳۰ کیلومتری را باید ممنوع کنیم. همچنین هماهنگی برای استقرار آتش نشانی در دولت مطرح شد که در کمیته بحران تشکیل می‌شود، ولی به صورت عمومی در محدود شهرداری‌ها هم پوشش مستقر هستند. در این ایام شهرداری موظف است شهر به شهر را تقسیم کار کنند و نیرو‌های آتش نشانی مستقر باشد. به‌علاوه نظارت و بازرسی در جاده‌ها بسیار مهم است. ما امسال ۷.۷ دهم درصد افزایش تصادفات در جاده روستا‌ها داشتیم. باید امکانات به جاده‌ها داده شود.

رحمانی فضلی در ادامه افزود: سرقت و امنیت در نوروز را در شورای امنیت مطرح کردیم. همچنین بیمه باید بخش مهمتری در نوروز و تصادفات جاده‌ای را ایفا کند و سیستم تشویق و تنبیه انجام شود و باید تشویق به تناسخ فوتی‌ها انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
منظورت اینه که ده برابر شدن جریمه ها بازم کمه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلن میخوای صد برابرش کنن
مردم رو دیوونه شدن با این جریمه های گرون گرون
آخرین اخبار