آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروز ۹۸

طرح ملی امداد و نجات نوروز ۹۸ از امروز با اعلام سراسری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان همزمان با سراسر کشور در ۳۶ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار استان آغاز شد.

آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروز ۹۸هروی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ، گفت: در طرح ملی امداد و نجات نوروز ۹۸، سی و ۶ پایگاه امداد و نجات شامل پست‌های ثابت و موقت، مرکز کنترل عملیات، امداد هوایی، تیم آنست و تیم واکنش سریع فعال هستند که تا ۱۷ فروردین ۹۸ به کار خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: در این طرح ۲۲ دستگاه آمبولانس، ۱۵ دستگاه خودرو نجات تیپ یک و دو، ۲ دستگاه خودرو ست نجات، ۲ دستگاه خودرو کوهستان، یک دستگاه آرگو، ۱۳ دستگاه موتورسیکلت و موتورلانس، ۱۰ دستگاه خودرو کمکدار و یک فروند بالگرد بکار گیری می‌شوند.

وی گفت: پیش از آغاز طرح نوروزی اقداماتی مانند، بازآموزی و توان افزایی نجاتگران، برگزاری آزمون‌های آمادگی جسمانی، اجرای مانور‌های تخصصی امداد و نجات در شرایط واقعی و تست آمادگی تجهیزات و خودرو‌های امدادی در راستای تقویت توان عملیاتی نیرو‌های صورت گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: هدف از اجرای این طرح ارائه مطلوب خدمات امداد و نجات و کمک‌های اولیه و خدمات اجتماعی در حوادث به تسکین آلام آسیب دیدگان، ایجاد اطمینان خاطر و آرامش فکری به مسافران در طول مسیراست.

هروی افزود: بسته‌های غذایی برای افراد در راه مانده پیش بینی شده که در صورت نیاز مورد استفاده قرار خواهند گرفت و محل‌هایی نیز برای اسکان مسافرین در شرایط اضطراری پیش بینی شده است.

وی در پایان گفت: هم استانی‌ها و مسافرین نوروزی می‌توانند در زمان بروز هرگونه حادثه احتمالی در محور‌های مواصلاتی استان با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر استان تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/م
 
 

طرح ملی امداد و نجات نوروز ۹۸ آغاز شد

برچسب ها: صنایع دستی ، نوروز98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.