سفیر ایران در اسلام آباد:

همکاری ضدتروریسم باید اولویت ایران و پاکستان باشد

سفیر کشورمان در پاکستان گفت: تهران و اسلام آباد باید همکاری مشترک با محوریت اقدامات ضدتروریستی را در اولویت تعاملات و مشورت‌های فی ما بین قرار دهند.

همکاری ضدتروریسم باید اولویت ایران و پاکستان باشدبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، 'مهدی هنردوست' سفیر کشورمان در اسلام آبادطی سخنرانی در همایش موسسه سیاسی اسلام آباد با عنوان 'روابط ایران-پاکستان؛ چشم انداز آینده'، نسبت به دسیسه‌های طرف‌های ثالث که حامی افراط گرایی، تفکرات تکفیری و مخالف روابط نزدیک میان ایران و پاکستان هستند هشدار داد.


وی ضمن تاکید بر همکاری‌های مستمر و برقراری تماس‌ها و مشورت‌های دوجانبه همچنین لزوم توجه بیشتر به خطر ترویج و گسترش فعالیت‌های تروریستی که در درجه اول صلح و ثبات منطقه و سپس حسن مناسبات برادرانه دو کشور اسلامی پاکستان و ایران را مورد هدف قرار داده، عنوان کرد: دو کشور ایران و پاکستان قربانی تروریسم هستند بنابراین رفع این نگرانی مشترک باید در اولویت مذاکرات و مشورت‌ها میان مقامات مربوطه دو کشور قرار بگیرد.


هنردوست با اشاره به جنایت تروریستی ماه گذشته علیه نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جاده خاش-زاهدان و حملات مشابهی در گذشته مانند ربودن مرزبانان ایرانی در نزدیک مرز پاکستان، گفت: دست طرف‌های ثالثی که حامی افراط گرایی و تروریسم و تفکرات تکفیری هستند، پشت این اقدامات مشاهده می‌شود.


وی تاکید کرد، طرف‌های ثالث همان‌هایی هستند که از حسن روابط نزدیک و برادرانه ایران و پاکستان و صلح و ثبات منطقه ناخرسند هستند در نتیجه به هر طریق ممکن به حمایت از گروهک‌های تروریستی و مزدور و وابسته که عوامل مزاحم امنیت و آرامش منطقه مرزی ایران و پاکستان هستند می‌پردازند.


سفیر کشورمان ابراز اطمینان کرد که ایران و پاکستان با مشارکت و هوشیاری متقابل اجازه اجرای طرح‌های شوم طرف‌های ثالث را نخواهند داد.
وی با اشاره به تماس اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، افزود روسای دولت دو کشور متعهد به تعمیق همکاری‌های دوجانبه برای افزایش امنیت مرز‌های مشترک شدند.


هنردوست اظهار کرد: ایران و پاکستان زمینه‌های جدید همکاری را در دست بررسی دارند و ما درخصوص همه مسائل با طرف پاکستانی در تماس هستیم.


وی درخصوص سرمایه گذاری‌های اخیر برخی از کشور‌های عربی در پاکستان از جمله بندر گوادر، گفت: تهران بابت مشارکت سازنده هر کشوری با پاکستان هیچ نگرانی ندارد.


سفیر کشورمان در اسلام آباد تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان همبستگی، همکاری و تعامل میان پاکستان با سایر کشور‌های اسلامی است و انتظار دارد این روند بهبود یابد.

تکمیل طرح آی پی برای امنیت انرژی پاکستان مهم است
سفیر کشورمان با اشاره به همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان تاکید کرد، تکمیل طرح خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان بسیار مهم و از این طریق چرخ اقتصاد پاکستان و امنیت انرژی این کشور تقویت می‌شود.


وی اظهار کرد، اجرای طرح آی پی حکم سکوی پرتاپی است که باعث پیشرفت و جهش سریع اقتصاد کشور دوست و برادر پاکستان گردیده و برای همیشه بحران انرژی در پاکستان را پایان و با ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار برای خیل عظیم جوانان باعث رونق اقتصادی کشور می‌شود بنابراین ما انتظار داریم تا مسئولان ذیربط پاکستانی نیز در اسرع وقت به تعهدات خود برای اجرای خط لوله گاز اقدام کنند.


مهدی هنردوست با تاکید بر ظرفیت‌های بنادر چابهار و گوادر، گفت: این دو بندر در ایران و پاکستان هرگز رقیب یکدیگر نبوده و رابطه خواهرخواندگی میان چابهار و گوادر برقرار و هر دو طرف مایل به اجرا و عملیاتی کردن مفاد این تفاهمنامه و تقویت تعاملات بین دو بندر هستتد.


وی در ادامه گفت: ایران و پاکستان در حال بررسی طرح اجرای خط کشتیرانی مسافری و انتقال کالا میان بنادر کراچی و چابهار هستند.

هنردوست همچنین تاکید کرد: اجرای طرح خط کشتیرانی و تقویت و افزایش صادرات برق ایران به پاکستان و مناطق جنوب و غرب این کشور و بندرگوادر بهترین گواه برمکمل بودن این دو بندر و نگاه مثبت ایران به همکاری جهت توسعه تعاملات بنادر چابهار و گوادر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سعید فروزان
۲۱:۳۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
اولویت دولت‌های پاکستان همیشه پرورش و صادرات تروریست می‌باشد ، پاکستان به عنوان بازوی نظامی ال سعود و نوکر امریکا ،وظیفه اش را بخوبی انجام می‌دهد
دولتمردان ما نباید توقع همکاری و دوستی از پاکستان تکفیری داشته باشند ، سیاست با پاکستان را بگذارند به عهده سپاه بهتراست
آخرین اخبار