روستای آویهنگ کردستان میزبان جشنواره ملی قلم روستا

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری جشنوارە کشوری قلم روستا در روستای ٱویهنگ خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عبید رستمی امروز در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی نخستین جشنواره قلم روستا در روستای آویهنگ گفت: جشنواره کشوری قلم روستا با حضور خالقان آثار مکتوب و نویسندگان توانا در حیطه روستا در روستای ٱویهنگ بخش کلاترزان سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره آثار چاپ شده در حوزه علوم انسانی (ادبیات)، علوم و معارف دینی و هنر (شامل شعر، داستان، رمان، ضرب المثل ­ها، متل ها، قصه­ ها و افسانه­ ها، لُغز و چیستان و معماها، لطیفه­ ها) پذیرفته شده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: آثاری در قالب نظم و نثر نیز به یکی از زبان‌های فارسی، آذری، عربی، بلوچی، کُردی و دیگر گویش‌های وابسته به یکی از زبان‌های بومی ایران زمین در این جشنواره پذیرفته شده است.

رستمی به نقش تاثیرگذار روستاییان به عنوان یکی از حافظان استقلال، امنیت و فرهنگ این مرز و بوم اشاره کرد و افزود: برگزاری این جشنواره در یک روستا در جهت حفظ و گسترش مواریث فرهنگی این سرزمین پیش بینی شده است و با هماهنگی انجام شده روستای آویهنگ بخش کلاترزان سنندج در دهه اول فرودین ٩٨ میزبان این جشنواره خواهد بود.

دبیر اجرایی این جشنواره کشوری نیز اظهار کرد: آویهنگ با توجه به آلمان‌های که دارد و وجود پتانسل‌های فراوان فرهنگی، تاریخی و گردشگری بهترین روستا خواهد بود که شرایط و ظرفیت قلم روستا را پذیرا باشد.

صباح حسنی ضمن حمایت از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و بخشدار کلاترزان گفت: انشالله با برنامه ریزی هم بتوانیم به روستا خدمتی کرده باشیم و هم نماینده خوب روستا باشیم.

انتهای پیام/ع

جشنوارە کشوری قلم روستا در روستای ٱویهنگ برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.