استاندار کرمانشاه ؛

بازگشایی مرز خسروی یکی از مطالبات جدی مردم استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بازگشایی مرز خسروی یکی از مطالبات جدی مردم این استان است، گفت: بازگشایی این مرز و فراهم شدن امکان تردد از این مسیر، مرهمی بر دل مردم زلزله زده خواهد بود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هوشنگ بازوند در دیدار با علیرضا رشیدیان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان حج و زیارت گفت : قصرشیرین و پایانه مرزی خسروی از امکانات و زیرساخت‌های بسیار خوبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری زیادی در مرز خسروی انجام شده، گفت : بازگشایی این مرز علاوه بر برکات و دستاورد‌های معنوی، تاثیرات اقتصادی چشمگیری نیز در استان و بخصوص منطقه خواهد داشت.

بازوند یادآوری کرد: مردم استان کرمانشاه همواره خادمان خوبی برای زائران امام حسین (ع) بوده اند و مهمانوازی خود را در سال‌های اخیر با استقبال و پذیرایی شایسته از زواری که در ایام اربعین راهی عتبات عالیات می‌شوند نشان داده اند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پس از تعطیلی مرز خسروی و توقف تردد زائران، هتل داران قصرشیرینی متحمل زیان‌هایی شدند، افزود: برای کمک به آن‌ها تسهیلات دریافتی آن‌ها از بانک‌ها را تا ۲ سال امحال کردیم.

وی همچنین با اشاره به پرداخت ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد به هتل داران قصرشیرینی، گفت: حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات همچنان باقی مانده که در اختیار بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در منطقه اختصاص پیدا می‌کند.

بازوند گفت: دریافت این تسهیلات فرصت خوبی برای سرمایه گذاران است که در قصرشیرین و مرز خسروی با توجه به قوت گرفتن احتمال بازگشایی آن بتوانند حضور پیدا کرده و به رونق بیش از پیش منطقه کمک کنند.

استاندار کرمانشاه در پایان ابراز امیدواری کرد با کمک دولت و ادامه رایزنی و پیگری‌ها در آینده نزدیک شاهد بازگشایی مرز خسروی و تردد دوباره زائران باشیم.

 

 

انتهای پیام/د

برنامه تردد زائران از مرز خسروی در دستور کار است

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار