آیین‌های جشن میلاد امام جواد (ع) برپا می‌شود

آیین‌های جشن سالروز میلاد باسعادت حضرت جوادالائمه (ع) در استان چهارمحال و بختیاری برپا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، امروز یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ همزمان با ۱۰ رجب المرجب ۱۴۴۰ هجری قمری خجسته سالروز ولادت باسعادت نهمین پیشوای هدایت حضرت باب الحوائج امام محمد تقی (علیه السلام) است.

به همین مناسبت، آیین‌های جشن همراه با آذین بندی و چراغانی کردن مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

ذکر مناقب و فضایل حضرت جوادالائمه (ع)، شعر خوانی و مولودی خوانی، اجرای برنامه‌های شاد، و تهیه و توزیع شیرینی و شربت و نذورات مردمی همراه با برپایی مراسمات عقد و ازدواج جوانان از برنامه‌های این عید بزرگ و فرخنده است که امسال با ایام تعطیلات نوروزی مقارن گردید.

حضرت امام محمد تقی (ع) معروف به «جوادالائمه (ع)» فرزند ارجمند حضرت امام رضا (ع) و نهمین امام شیعیان، در ۱۰ رجب سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود. نام مادر گرامیشان هم «سبیکه» یا «خیزران» است.

امام جواد (ع) در ۲۹ ذی القعده سال ۲۲۰ هجری قمری و در سن ۲۵ سالگی، در پی توطئه معتصم عباسی و به دست همسر خود ام‌الفضل دختر مأمون عباسی در بغداد به شهادت رسید و پیکر پاکش در کنار قبر مطهر جدش حضرت امام موسی کاظم (ع) در کاظمین به خاک سپرده شد که مرقد و مضجع منور و مقدسشان، زیارتگاه و ملجاء شیعیان و ارادتمندان اهل بیت (ع) می‌باشد.

انتهای پیام/ز

جشن‎های ولادت حضرت امام جواد (ع) برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.