فرمانده نیروی انتظامی استان همدان از کشف ۶/۵ تن مواد مخدر از ابتدای سالجاری تا کنون در این استان خبر داد.

کشف بیش از ۶ هزار تن مواد مخدر در استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سردار بخشعلی کامرانی صالح ،فرمانده نیروی انتظامی استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۶ و نیم تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد افزود:در این خصوص ۷۰ باند قاچاق مواد مخدر در استان منهدم شد.

وی ادامه داد: در این مدت از سال ۲۵۰۰ عملیات مختلف فرا خور نیازهای مردم انجام شده است.

کامرانی صالح با بیان اینکه امسال تاکنون ۷۰ نفر کاهش تصادفات داشتیم اظهار داشت:در بخش فضای مجازی هم ۲۵ درصد افزایش کلاه برداری  داشته ایم و در این باره ۷۰۰ فقره پرونده تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۰۰ هزار مواد محترقه کشف و ضبط شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به دستگیری ۱۰ نفر در چهارشنبه‌ سوری سال گذشته، بیان کرد: در سال‌های گذشته نیرو‌های انتظامی در این روز همواره مورد آسیب قرار می‌گرفتند، اما خوشبختانه آمار هنجارشکنی و دستگیری در چهارشنبه‌ سوری  طی ۳ سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس مخالف شادی مردم در روز‌های پایانی سال نیست، مطرح کرد: نیروی انتظامی همواره با هنجار شکنی و افراد متخلف برخورد می‌کند؛ از این رو هر فردی که در آخرین چهارشنبه سال اقدام به هنجارشکنی کند با برخورد پلیس رو به‌ رو خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه در آستانه چهار شنبه سوری هستیم اظهار داشت: محدویت تردد در این شب ایجاد و اقدامات برای جلوگیری از هر گونه آسیب‌ انجام شده است.

کامرانی صالح با اشاره به اجرای طرح نوروزی و خدمات سفر نوروزی بیان کرد:در راستای اجرای این طرح جاده‌ها، محور‌های مواصلاتی و درحوزه درون شهری اقدامات خوبی صورت گرفته به طوری که این طرح از ۲۵ اسفند تا ۱۸ فروردین سال ۹۸ ادامه خواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه اجرای طرح نوروزی با همکاری جمعیت هلال احمر و سازمان آتش نشانی در حال اجرا است افزود:در ایام توروز ۱۵ ایستگاه پلیس راهور و ۳۰ ایستگاه پلیس جاده‌ای نیز آماده خدمت رسانی  به مسافران نوروزی هستند.

وی از برگزاری ۲ هزار و ۵۰۰ مورد عملیات انتظامی در بخش‌های مختلف استان خبر داد و گفت: ۹۴۰ هزار مورد تماس مردمی با رشد ۲۰ درصدی با مجموعه ناجا برقرار شده که بیش از ۵۰ درصد در حوزه ارشاد و راهنمایی و ۴۵ درصد در حوزه عملیاتی بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به ساماندهی ۵ هزار شبگرد در سطح استان به منظور کمک بیشتر به تأمین امنیت، از نتایج مطلوب این طرح سخن گفت.

وی مبارزه با مواد مخدر را یکی از کاروی‍ژه‌های اصلی ناجا دانست و با اشاره به کشف بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ کیلو انواع مواد مخدر گفت: در همین راستا ۷۰ باند مواد مخدر منهدم شده و بیش از ۱۹ هزار مصرف‌کننده و توزیع‌کننده خرد مواد دستگیر شده است.

افزایش ۱۳ درصدی کشفیات کالای قاچاق

کامرانی‌صالح در ادامه ضمن اینکه از افزایش ۱۳ درصدی کشفیات کالای قاچاق در سطح استان خبر داد و ارزش کالا‌های مکشوفه را ۱۸۸ میلیارد تومان عنوان کرد، افزود: در این زمینه ۴ هزار نفر دستگیر شدند.

وی با اشاره به شناسایی ۳۱ انبار کالای قاچاق در استان گفت: در حوزه بررسی این کالاها، برخی فاقد مدارک بودند که به عنوان کالای احتکار ضبط و تحویل نهاد‌های ذی‌ربط به منظور چرخه در بازار توزیع شدند، البته اگر افراد مدارک مورد نیاز را در روند بررسی ارائه می‌دادند نسبت به ترخیص کالا‌ها اقدام می‌شد.

کشف بیش از ۲۶ هزار راس احشام قاچاق

فرمانده انتظامی همدان از کشف بیش از ۲۶ هزار راس احشام قاچاق در سطح استان خبر داد و با اشاره به سرقت احشام در نهاوند گفت: اخیراً یک باند سرقت مسلحانه متشکل از چهار نفر قصد سرقت احشام در این شهرستان را داشتند که با هوشیاری پلیس و در جریان تعقیب و گریز، سه نفر دستگیر و یک نفر جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: این باند سرقت با برداشتن صندلی و صندوق عقب خودروی پژو یک گاو ۳۰۰ کیلویی را در آن قرار داده بودند و قصد جابجایی آن را داشتند که ناکام ماندند.

کاهش ۱۶ درصدی تصادفات 

کامرانی‌صالح در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش تردد‌ها در محور‌های مواصلاتی استان از کاهش ۱۶ درصدی تصادفات خبر داد و این موضوع را اتفاق مبارکی دانست و تأکید کرد: باید روند کاهشی بیش از پیش تصادفات در محور‌های مواصلاتی استان در برنامه باشد.

وی گریزی به فضای مجازی و اقدامات پلیس فتا زد و با بیان اینکه در این حوزه با ۷۰۰ فقره تشکیل پرونده و افزایش ۲۵ درصدی مواجه بودیم، بیشترین علت پرونده‌ها را مزاحمت اینترنتی و کلاهبرداری دانست.

فرمانده انتظامی استان همدان از آموزش ۳۴ هزار نفر در حوزه آسیب‌های فضای مجازی خبر داد و تأکید کرد: بیشترین مشکلات در این حوزه به شناخت ناکافی از آسیب‌های آن برمی‌گردد ضمن اینکه متأسفانه برخی بعد از مواجهه با این آسیب‌ها به پلیس فتا مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۷ هزار فقره پرونده معادل ۸۵ درصد پرونده‌های ورودی به مرکز مشاوره ناجا به مصالحه منجر شده است گفت: در این زمینه نیز رتبه خوبی داریم.

کامرانی‌صالح در ادامه با اشاره به صدور ۵۱ هزار فقره گذرنامه و ۴۷ هزار فقره گواهینامه افزود: طی امسال ۷ هزار و ۵۰۱ دستگاه خودرو نیز در سطح استان شماره‌گذاری شده که در این زمینه با رشد چهار درصدی مواجه بودیم.

انتهای پیام/ج

کشف بیش از ۶ هزار تن مواد مخدر در استان همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار