تعطیلی مجدد کارخانه واکسن سازی در مهاباد

بزرگترین کارخانه واکسن سازی خاورمیانه در مهاباد دوباره تعطیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کارخانه تولید واکسن تب برفکی روناک مهاباد که عنوان بزرگترین کارخانه خاورمیانه را دارد چند سال پس از فعالیت دوباره تعطیل شده است. 

یکی از مسئولان کارخانه تولید واکسن تب برفکی با تائید خبر تعطیلی این کارخانه گفت: واردات واکسن تب برفکی از ترکیه آنهم با قیمت چند برابر واکسن تولیدی در کارخانه روناک توسط نهاد‌های مسئول از یک طرف و افزایش قیمت ارز و وجود مشکل در تأمین مواد اولیه از سوی دیگر سبب شده است مقدار زیادی از واکسن‌ها انبار شده و به فروش نرسد که این امر سبب تعطیلی کارخانه شد.

این مسئول که نخواست نامش فاش شود، افزود: تنها مشتری واکسن تولیدی این کارخانه سازمان دامپزشکی کشور است که واکسن را بصورت مستقیم در اختیار دامدارن قرار می‌دهد و همکاری نکردن این سازمان در خصوص تأمین مواد اولیه، کار این شرکت را با مشکل روبرو کرده است.

وی اضافه کرد: اگر بخشی از پولی که صرف واردات واکسن می‌شود به این کارخانه اختصاص یابد می‌تواند جان تازه‌ای بگیرد.

این مسئول افزود: با تعطیلی کارخانه تولید واکسن تب برفکی ۲۵ نفر از کارکنان آن که به طور مستقیم در آنجا مشغول به‌کار بودند بیکار شده‌اند.

کارخانه واکسن سازی تب برفکی تحت نام کارخانه تولید فرآورده‌های زیستی روناک در مساحتی بالغ بر ده هزار متر مربع و با هزینه‌ای در حدود ۱۲ میلیارد تومان و ظرفیت تولید حدود ۱۰۰ میلیون دوز در سال توسط بخش خصوصی در مسیر جاده مهاباد میاندوآب احداث شده است.

این کارخانه سال ۹۰ افتتاح، اما پس مدتی فعالیت آن متوقف شد.

سال ۹۴ بار دیگر فعالیت خود از سر گرفت و سرانجام در چند روز اخیر مسئولان این کارخانه اعلام کردند که این کارخانه به دلیل همکاری نکردن سازمان‌های کشوری جهت خرید محصول داخلی این کارخانه، بالا رفتن قیمت ارز و مشکلات فراوان جهت تأمین مواد اولیه تعطیل شده است.

انتهای پیام/ج

 کارخانه واکسن سازی در شهرستان مهاباد تعطیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.