جاذبه های طبیعی انارک مسافران نوروزی را سوی خود می کشاند

شهردار انارک گفت: شهر توریستی انارک با شب هایی نزدیک به زمین که راوی قصه راه شب ِ مسافران و جهانگردان است مسافران زیادی را از مناطق کشور به سوی خود می کشاند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین سبحانی نسب، شهردار انارک گفت:بر اساس اطلاعات موجود سنگ بنای انارک را محمد پهلوان در زمان شاه عباس اول بنا نهاد. بافت قدیمی انارک اشاره به زمان قاجار و سلطنت ناصرالدین شاه دارد.

 
وی با اشاره به بافت انارک بیان نمود:دیوار‌های بلند خشتی، سقف‌های گنبدی طاق و چشمه دار یا ضربی و بادگیرها، کاروانسرا، رباط مشجری، موزه مردم شناسی، شن زارها، کویر ریگ جن، قدیمی‌ترین معدن ایران مربوط به دوره ساسانیان و... نشان از وجود تمدنی کهن در این شهر دارد.
 
سبحانی نسب افزود:انارک مهد شعرا، مشاهیر، ادبا، مورّخین، مهندسین، تجّار و چهره‌های فرهنگی بی شماریست که عمرشان را به پاسداشت شهر تاریخی انارک گذرانده اند تا زیبایی‌های این شهر زبانزد عام و خاص شود.
 
شهردار انارک ادامه داد:شهرداری انارک در ویژه برنامه‌هایی سعی بر آن داشته و دارد که علاوه بر احیا و حفظ آثار قدیمی و پاسداشت و تکریم چهره‌های فرهنگی و معماران این شهر کهن، قدردان چهره‌ها و شخصیت‌های حال حاضر شهر که تلاششان در جهت بهبود، احیا و پیشرفت فرهنگ و تمدن انارک ستودنیست باشد. از سویی شهرداری و شورای شهر انارک از تمام علاقمندان به بخش گردشگری و بوم گردی دعوت میکند تا با استفاده از بستر و پتانسیل‌های موجود دست در دست مسئولین شهری انارک دهند تا آوازه زیبایی‌های انارک بیش از پیش فراگیر شود.
 
وی جاذبه طبیعی شب‌های انارک را به دلیل کویری بودنش غیر قابل توصیف دانست و گفت:شب‌های پرستاره انارک، دنیایی زمینی در بستر آسمان را برای هر ببینده‌ای نقش می‌دهد و فاصله زمین تا آسمان را محدود کرده و به نظاره نشستن آسمان شب پرستاره‌ی انارک، خاطره‌ای فراموش نشدنی برای هر مسافری را به ارمغان می‌آورد.
 
شهر انارک (شهر انار و نارسینه سابق) در ۷۵ کیلومتری شمال شرقی نایین، با تاریخی از دوران شاه عباس، قاجاریه، ساسانیان و با شب‌های شگفت انگیز کویرش، قلعه‌های قدیمی در فراز کوهش، شن زار‌های طبیعی، معماری بی نظیر خشت و گلی، بادگیر‌های سنتی، آتشگاه زرتشتیان، کوه درنجیر، موزه مردم شناسی، کاروانسرای تاریخی مشجری محصور شده در تپه‌های شنی اش، آب انبارها، کویرریگ جن، معدن کاملترین شهر تاریخی برای مسافران و گردشگرانی است که در مسیر ترانزیتی و اصلی کشور طی مسیر می‌کنند. 
 
انتهای پیام/م 
 

جاذبه های طبیعی انارک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.