تقویم بسکتبالی‌ها در سال ۹۸

بسکتبالیست‌های کشورمان در سال ۹۸ چند تورنمنت مهم را پیش رو دارند.

///نوروزی////تقویم بسکتبال‌ها در سال ۹۸به گزارش خبرنگار توپ و تورگروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون بسکتبال کشورمان در سال ۹۷ تقویم شلوغی را پیش رو خواهد داشت و امید است آسمان خراشان بتوانند در رقابت‌های پیش رو هم نتایج خوبی به دست بیاورند.

آقایان

مهم‌ترین تورنمنت پیش روی آسمان خراشان ایرانی در سال ۹۸ رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹ چین است. قرعه کشی این رقابت‌ها انجام شد و تیم ملی بسکتبال کشورمان با تیم‌های اسپانیا، تونس و پورتوریکو هم گروه شد.

آسمان خراشان به همین دلیل تا پیش از آغاز این رقابت‌های که تابستان و به میزبانی چین برگزار می‌شود چند اردو، مسابقه دوستانه و اردو پیش رو خواهند داشت که هنوز برنامه دقیق آن اعلام نشده است.

مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان هم پیش از این گفته بود که برنامه‌های تیم ملی مشخص خواهد شد.

اهمیت مسابقات جهانی تنها به دلیل جام جهانی بودن نیست و در این رقابت‌ها بهترین تیم آسیایی از میان چین، فیلیپین، ژاپن و استرالیا جواز حضور در رقابت‌های المپیک را کسب می‌کنند.

همچنین از دیگر برنامه‌های امسال می‌توان به رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا با حضور پتروشیمی بندر امام و شیمیدر اشاره کرد.

علاوه بر آن مسابقاتی در قسمت ۳ در ۳ و رده‌های پایه هم برای ملی پوشان در رقابت‌های جهانی وجود دارد.

بانوان

بسکتبالیست‌های بانوی کشورمان امسال مسابقات زیادی را در بخش‌های مختلف پیش رو دارند به طوری که در ۶ ماه نخست سال تمام وقت آن‌ها صرف رقابت‌های مختلف آسیایی و جهانی می‌شود و به همین دلیل رقابت‌های داخلی بسکتبال بانوان قرار است در نیمه دوم سال ۹۸ برگزار شود.

فریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال چندی پیش مسابقات پیش روی بسکتبالیست‌های بانوی ایرانی را این گونه نام برد.

"مسابقات جهانی و آسیایی بزرگسالان، مسابقه آسیایی و جهانی زیر ۲۳ سال و مسابقات آسیایی زیر ۱۸ سال مسابقات پیش روی ملی پوشان ما است. ما امسال هم بازیکنان تیم ملی پنج نفره و ۳ نفره مان یکی است و از آن جایی که بازیکنان در این مدت درگیر مسابقات لیگ بودند شرایط خوبی دارند و از شرایط تمرینی و آماده سازی دور نبودند."

لیگ بسکتبال بانوان کشورمان هم که در سال ۹۷ به خوبی و با حضور ۱۲ تیم برگزار شد پیش بینی می‌شود در سال ۹۸ جذاب‌تر باشد، زیرا ممکن است قطب‌های فوتبال پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس هم در مسابقات امسال قصد تیم داری داشته باشند.

البته در این میان نباید از اهمیت حضور حامیان مالی در بسکتبال چشم پوشی کرد بدون شک بسکتبال ایران از پتانسیل بالایی برخوردار است که با شرایط مشکل هم حتی توانسته نتایج خوبی بگیرد.

بدون شک حضور حامیان در بسکتبال می تواند کمک شایانی به این رشته داشته باشد و غیبت احتمالی آن‌ها هم می‌تواند مشکل ساز باشد.

انتهای پیام/

برنامه های بسکتبال در سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار