عملکرد فوتسال ایران در سال ۹۷

قصد داریم به فراز و نشیب‌های فوتسال کشور در سال ۹۷ بپردازیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اوایل سال ۹۷ بود که سید محمد ناظم الشریعه از قطعی شدن بازی تیم ملی فوتسال ایران با برزیل خبر داد. همه بازیکنان ملی پوش و غیر ملی پوش برای مصافی مهم با تیم برتر جهان آماده می‌شدند تا اینکه علی کفاشیان رئیس وقت سازمان لیگ طی بیانیه‌ای اعلام کرد ۷۰۰ میلیون تومان پول ارزش حضور در برزیل و انجام بازی دوستانه با یاران فالکائو را ندارد.

با این حال تیم ملی فوتسال برزیل که با تبلیغات وسیع خود برای دعوت از تماشاچیان در نظر علاقه‌مندان به فوتسال وطنی سرخورده شده بود، بازی برگشتی که قرار بود در ایران برگزار شود را کنسل کرد.

چالش هرکول ایران با قول پرداخت پاداش فوتسالیست‌ها همراه شد!

پس از پرداخت پاداش هنگفت فدراسیون فوتبال ایران به ملی پوشان فوتبال برای پیروزی در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، ورزشکاران ملی پوش یکی پس از دیگری به اعتراض پرداختند که درنهایت پای فوتسالیست‌ها به گلایه‌ها باز شد. درنهایت نایب رئیس فدراسیون فوتبال از قطعی شدن پرداخت پاداش‌های عقب افتاده فوتسالیست‌ها در سال ۹۸ خبر داد.

آقای گلی طیبی در غیرت با ۳۷ گل درلیگ قزاقستان

حسین طیبی، جانشین مطمئن وحید شمسایی در پست حمله، این بار با درخشش در لیگ قزاقستان و در تیم غیرت، با ۳۷ گل عنوان آقای گلی این رقابت‌ها رابه دست آورد.

کوچ بازیکنان به قرقیزستان، بلاروس و اوکراین

رفته رفته بازیکنان لیگ برتر فوتسال باواسطه‌های ناشناس به سمت تیم‌های روس زبان روانه شدند. برخی از این تیم‌ها به قدری کیفیت پایینی داشتند که حتی ناظم الشریعه حاضر نشد این بازیکنان شاغل در لیگ‌های درجه ۲ و سه اروپایی را به تیم ملی دعوت کند.

جوان گرایی با ۱۲ تغییر در لیست جدید ناظم الشریعه

پس از لغو اردوی برزیل، رفته رفته کادرمدیریتی جدید فوتسال با حضور پرهیزگار، اردوی ملی پوشان به کشور صربستان قوت گرفت. ناظم الشریعه در لیست اعلام شده اولیه، ۱۲ با  تغییر رکورد عجیبی در جوان گرایی تیم ملی ثبت کرد. نام بازیکنان زیادی، چون توکلی در لیست نهایی تیم دیده نمی‌شد. همچنان ناظم الشریعه جز طیبی لژیونر دیگر به تیم ملی دعوت نکرد.

لیتوانی میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰

ضمن علاقه مندی ایران برای دریافت میزبانی رقابت های جام جهانی ۲۰۲۰ و ملاقات کفاشیان با جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، با این حال میزبانی این مسابقات به کشور لیتوانی سپرده شد. زیرساخت‌های نامطلوب در فوتسال دلیل اصلی رد شدن درخواست ایران برای دریافت حق میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰ بود.

صعود ایران به رده پنجم فوتسال

ضمن برگزاری تورنمنت چهارجانبه شهر تبریز و حضور تیم‌های ملی ژاپن، اوکراین و بلاروس رتبه ایران و ضمن پیروزی مقابل تیم روسیه و کسب تساوی با اسلواکی در بازی دوستانه نسبت به سال‌های گذشته ارتقا پیدا کرد و برای اولین بار به پله پنجم جهان رسید.

صعود ایران به رده سوم پس ازپیروزی مقابل صربستان

برای اولین بار در تاریخ این رشته ورزشی، فوتسال ایران به رتبه سوم دنیا ارتقا یافت.

اولین جلسه فنی کادر تیم ملی فوتسال بزرگسالان  با حضور داود پرهیزکار

پرهیزکار سرپرست کمیته فوتسال و ابوالفضل کریمیان سرپرست تیم ملی، محمد ناظم الشریعه سرمربی، هاشم زاده و پطروس مربی و مربی دروازه بانان تیم ملی به مدت ۲ ساعت برگزار شد که در این جلسه برنامه‌های آینده تیم ملی به بررسی نهایی رسید.

سال ۹۷ در فوتسال ایران با فرازو فرود‌های زیادی همراه شد. پیش بینی می‌شود با درایت مسئولان جدید کمیته فوتسال، سال ۹۸ تیم ملی با آمادگی بیشتر و اردو‌های فنی با کیفیت خود را برای مسابقات آسیایی و جام جهانی ۲۰۲۰ آماده کند.


بیشتر بخوانید:

فینال لیگ برتر فوتسال زیر سایه تقابل سپاهان و تراکتورسازی

انگشت اتهام مدیرعامل سوهان سمت سرمربی مس سونگون

اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تدارکاتی فوتسال اعلام شد


انتهای پیام/

مسیر یک ساله فوتسال ملی در سال ۹۷

برچسب ها: اخبار ورزشی ، فوتسال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار