مادورو به منظور تقویت دولت خود خواستار استعفای همه اعضای کابینه ونزوئلا شد

دلسی رودریگز، نخست‌وزیر ونزوئلا اعلام کرد مادورو از وزرا خواسته به منظور انجام بازسازی عمیق در دولت برای تقویت دولت و سرزمین پدری علیه هرگونه تهدیدی، از سمت خود استعفا دهند.

مادورو در پی تقویت دولت خود خواستار استعفای همه اعضای کابینه ونزوئلا شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دلسی رودریگز، معاون رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ونزوئلا اعلام کرد نیکلاس مادورو در حال برنامه ریزی برای دست زدن به «تغییرات عمیق ساختاری» در دولت خود است.

مادورو از تمامی کابینه دولت خواسته است نقش خود را در تغییرات عمیق در شیوه‌ها و کارکرد‌های دولت بولیواری ایفا کنند تا از سرزمین پدری بولیوار و چاوز در برابر هر تهدیدی دفاع کنند.

رودریگز با اشاره به سیمون بولیوار رهبر استقلال ونزوئلا و هوگو چاوز رئیس جمهور پیشین این کشور، با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: «رئیس جمهور نیکلاس مادورو از تمامی کابینه دولت خواسته است نقش خود را در تغییرات عمیق در شیوه‌ها و کارکرد‌های دولت بولیواری ایفا کنند تا از سرزمین پدری بولیوار و چاوز در برابر هر تهدیدی دفاع کنند.»

این تغییرات به دنبال تقریبا یک هفته خاموشی در ونزوئلا اتفاق می‌افتند که باعث شد این عضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) در تاریکی فرو برود.

ونزوئلا از طرفی با فروپاشی اقتصادی ناشی از ابرتورم، کمبود مواد غذایی و دارو و مهاجرت میلیون‌ها نفر روبرو است.

مادورو علت خاموشی‌ها را حمله سایبری آمریکا و خرابکاری مخالفان داخلی می‌داند.

این در حالی است که مهندسان برق ونزوئلا، این خاموشی را نتیجه سال‌ها عدم سرمایه‌گذاری و فقدان نگهداری مناسب از نیروگاه‌ها و شبکه توزیع برق آن می‌دانند.

مادورو از جانب خوان گوایدو سرکرده مخالفان ونزوئلا با چالشی جدی بر سر راه ریاست جمهوری خود روبرو شده است.

گوایدو در ماه ژانویه برای به دست گرفت قدرت، قانون اساسی این کشور را باطل اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار