بازدید از حمام تازه کشف شده در تکیه معاون الملک

مدیر مجموعه تاریخی تکیه معاون الملک کرمانشاه گفت : میهمانان و گردشگران نوروزی می‌توانند در ایام عید از حمام تازه کشف شده در تکیه معاون الملک بازدید کنند.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علیرضا برشاهی مدیر مجموعه تاریخی تکیه معاون الملک کرمانشاه از آمادگی تکیه تاریخی معاون الملک برای بازدید گردشگران در نوروز ۹۸ خبرداد و گفت : طی روز‌های گذشته فضاسازی و زیباسازی محوطه تکیه را آغاز کردیم.

وی بابیان اینکه در نوروز ۹۸ گردشگران بازدیدکننده از تکیه معاون الملک از فضا‌های جدیدی در تکیه دیدن خواهند کرد، گفت : امسال طی اقدامات مرمتی که در تکیه داشتیم یک حمام کوچک را در قسمتی از تکیه کشف کردیم که در بررسی‌ها مشخص شد این فضا، حمام اختصاصی خانواده معاون الملک بوده است.

مدیرمجموعه تاریخی تکیه معاون الملک افزود: پس از انجام کار‌های مرمتی روی این فضا که در مراحل پایانی آن هستیم، این حمام در نوروز پیش‌رو برای بازدید میهمانان و گردشگران رونمایی می‌شود تا بتوانند از آن دیدن کنند.

وی اضافه کرد: همچنین برای ایام نوروز در هر شیفت کاری سه تا چهار راهنمای گردشگر باتجربه بکار خواهیم گرفت تا به راهنمایی و توضیح در خصوص بخش‌های مختلف این بنا برای گردشگران بپردازند.

برشاهی درخصوص ساعات بازدید از بنای تکیه معاون الملک نیز گفت: بازدید از این بنا برای گردشگران هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب خواهد بود، اما اگر در پایان وقت تعیین شده همچنان استقبال گردشگران را شاهد باشیم تا ساعت ۱۰ شب نیز زمان بازدید را تمدید خواهیم کرد.

وی در ادامه بااشاره به بازدید ۲۲ هزار گردشگر از بنای تکیه معاون الملک در سال ۹۷، عنوان کرد: خوشبختانه هر ساله بر تعداد گردشگرانی که از این بنای تاریخی بازدید می‌کنند افزوده می‌شود، چرا که هر گردشگری که از تکیه معاون الملک بازدید می‌کند به واسطه منحصر بفرد بودن این بنا سفیری برای تبلیغ و معرفی هرچه بیشتر آن می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی تکیه معاون الملک در ادامه از انجام مجموعه اقدامات مرمتی در این بنا طی سالجاری یاد کرد و گفت: خوشبختانه امسال توانستیم اقدامات مرمتی اساسی را در این بنا انجام دهیم که از جمله آن می‌توان به مرمت بخشی‌هایی از کاشی‌ها اشاره کرد.

وی افزود: علاوه بر کاشی ها، با همکاری یونسکو درحال طرح ریزی برنامه‌هایی برای مرمت گنبد‌های چوبی این بنا هستیم.

برشاهی در خصوص آخرین مطالعات آب شناسی در بنا که به منظور شناسایی و ارائه راهکار برای رفع نم‌زدگی تکیه انجام شده نیز گفت: موضوع نم‌زدگی در این بنای تاریخی مربوط به چندسال اخیر و تنها مختص این بنا نیست، بلکه از زمان‌های گذشته به واسطه نزدیکی به رودخانه آبشوران، این بنا و املاک اطراف آن چنین مشکلی را دارند، لذا امسال شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه مطالعاتی را در این رابطه در تکیه داشت تا راهکار‌هایی را جهت جلوگیری از نشست آب به بنا ارائه دهد.

 

 

انتهای پیام/د

آغاز فضاسازی و زیباسازی محوطه تکیه معاون الملک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار