سوریه: آمریکا و متحدانش در سوریه مرتکب جنایات جنگی شده‌اند

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای آمریکا و متحدان غربی واشنگتن را به ارتکاب جنایات جنگی در سوریه متهم کرد.

سوریه: آمریکا و متحدان غربی این کشور در سوریه مرتکب جنایات جنگی شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه سوریه در واکنش به بیانیه شرکای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور و متحدانش در سوریه مرتکب جنایت جنگی شده اند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: این کشور‌ها که اقدام به قتل و نابودی کردند، هرگز علاقمند به بازسازی (سوریه) نبوده اند و برای بازسازی دعوت نشده اند. این کشور‌ها فقط باید کشتار و نابودی که در اثر جرایم شنیع آن‌ها به وجود آمده را جبران و مداخله بی دلیل خود در امور داخلی (سوریه) را متوقف کنند.

وزارت خارجه سوریه یادآور شد روش‌های مبارزه با تروریسم ائتلاف به سرکردگی آمریکا منجر به جنایات جنگی و نقض قوانین بین المللی شده است.

شایان ذکر است، آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس روز جمعه در بیانیه‌ای مشترکی اعلام کرد آن‌ها تا زمانی که روند سیاسی قابل قبولی در سوریه به کار گرفته نشود، کمک به بازسازی این کشور را مدنظر قرار نمی‌دهند. وزارت خارجه سوریه بیانیه آمریکا و متحدانش را مدرکی تاریخی برای دروغگویی، ریاکاری، فریب و تزویر آن‌ها نامید.

در حالی که به نظر می‌رسد بحران سوریه به پایان خود نزدیک می‌شود و دمشق کنترل دوباره را بر بسیاری از مناطق این کشور در دست گرفته، دمشق روند بازسازی و بازگشت آوارگان را آغاز کرده است. آمریکا و متحدان غربی آن از سال ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش مداخله نظامی خود را در سوریه آغاز کردند. غیرنظامیان بسیاری بار‌ها در حملات ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا جان خود را از دست دادند. مداخله نظامی واشنگتن در سوریه بدون مجوز سازمان ملل و دولت دمشق صورت گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار