بارش برف در مناطق کوهستانی گیلان

برف کوهستان‌های گیلان را سپیدپوش کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،محمد دادرس، مدیر کل هواشناسی استان گیلان امروز گفت: با نفوذ سامانه هوای سرد و بارشی که از دیروز وارد آسمان گیلان شده است موجب سپیدپوش ۴ منطقه کوهستانی استان شده است.

وی، با اشاره به اینکه ارتفاع برف در برخی مناطق کوهستانی گیلان به ۲۰ سانتی رسیده است، افزود: در مناطق شاه شهیدان، گلن کش، چیچال، درفک و جیرنده رودبار بین ۵ تا سانتی متر - اسالم در تالش ۱۰ سانتی متر، دیلمان سیاهکل ۵ سانتی متر و سرتربت، شهر سمام، هلوچالک، تماجان، سیاه کوه، رودبار سرا، گرمابسرا، شوئیلک و کشمش املش ۵ تا ۲۰ سانتی متر برف باریده است.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان گفت: بارش باران در مناطق جلگه‌ای و برف در مناطق کوهستانی تا صبح چهارشنبه به تناوب ادامه دارد.

محمد دادرس، به کاهش دمای هوای استان اشاره کرد و افزود: دمای هوای استان تا چهارشنبه هفته کنونی بین ۶ تا ۱۶ درجه سانتی گراد سردتر است.

وی، با بیان اینکه آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در این مدت دور از انتظار نیست، از مسافران و گردشگران خواست از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها جلوگیری کنند.

مدیر کل هواشناسی استان گیلان تصریح کرد: دریای خزر امروز با ارتفاع موج یک متر تا ۲ متر و ۵۰ سانتی متر برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

 

انتهای پیام/م.ع

برف کوهستان‌های گیلان را سپیدپوش کرد

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.