آموزش و پرورش در خرداد ۹۷؛

از تشکیل کارگروه ویژه برخورد با رفتار غیراخلاقی در مدرسه معین تا صدور مجوز جذب ۲۵ هزار نیرو در آموزش و پرورش

آموزش و پرورش در خرداد با اخباری حول رسیدگی به رفتار غیراخلاقی در مدرسه معین و جذب نیروی جدید در آموزش و پروش گذشت.

از تشکیل کارگروه ویژه برخورد با رفتار غیراخلاقی مدرسه معین تا صدور مجوز جذب ۲۵ هزار نیرو در آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  آموزش و پرورش در سالی که گذشت با فراز و نشیب‌ها و وعده و برنامه هایی بسیاری روبه رو بود که به طور متناوب اقدامات آن را  ماه به ماه و به اجمال بررسی خواهیم کرد.

جذب ۲۰۸۰ استاد در دانشگاه فرهنگیان تا ۱۴۰۴ / رایزنی برای تخصیص ۲۵ هزار سهمیه جذب دانشجومعلم

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره ظرفیت پذیرش در دانشگاه برای سال تحصیلی جدید گفت: ۲۵ هزار ردیف درخواست کردیم البته برای امسال هنوز هیچ ردیفی به ما داده نشده است و در حال رایزنی جدی با مراجع مربوطه برای دریافت این ردیف‌های استخدامی هستیم؛ امسال ۹۳۵۰ معلم در مهر وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی درباره ساماندهی نیرو‌های هیئت علمی بیان کرد: تا سال ۱۴۰۴ باید ۲۰۸۰ نفر به عنوان هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان جذب شوند که هر سال باید حدود ۴۰۰ عضو هیأت علمی جذب کنیم.

خنیفر درباره تجمیع پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: به دنبال طرحی هستیم تا دانشگاه جامع تربیت معلم استانی داشته باشیم یعنی ۳۱ دانشگاه ۱۰۰ هکتاری در ۳۱ استان کشور ایجاد شود تا ریشه بی‌معلمی را بخشکانیم.

١٠خرداد، اعلام نتایج آ‌زمون اعزام معلمان به خارج از کشور

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش درباره الزامات پذیرش معلمان برای اعزام به خارج از کشور اظهار کرد: امسال ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر متقاضی برای ورود به مدارس خارج از کشور بودند که از این تعداد هزار نفر برای مرحله دوم انتخاب خواهند شد، ۱۰ خرداد نتیجه این آزمون تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: مصاحبه‌های تخصصی را برای معلمان از نظر تسلط به زبان خارجی و ویژگی‌های فردی و اجتماعی در نظر گرفتیم چرا که این افراد کارگزاران فرهنگی در محیط بین المللی هستند.

کریمی تصریح کرد: انتظار داریم معلمان در مدارس خارج از کشور به عنوان آینه فرهنگی و اجتماعی ایران ظاهر شوند و ظرفیت‌های کشور را در محیط‌های بین المللی به نمایش بگذارند علاوه بر آن موظف هستند تا تجربیات خودشان را منعکس کنند.

تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی رفتار غیراخلاقی معلم مدرسه غیر دولتی

با توجه به اتفاقات ناگواری که طی چند روز گذشته در یکی از مدارس غیر دولتی شهر تهران به وقوع پیوست، سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی اعلام کرد: با تشکیل جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی کارگروه ویژه‌ای را مسئول پیگیری و بررسی موضوع کرد.

سنجش سلامت روان نیرو‌های جدید آموزش و پرورش سخت‌گیرانه دنبال می‌شود

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره تمهیدات انجام شده این وزارتخانه برای گزینش و ارزیابی معلمان اظهار کرد: طرح سنجش صلاحیت حرفه‌ای در حال اجراست و اكنون این طرح به طور آزمایشی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طرح سنجش صلاحیت حرفه‌ای در سطح مدیران مدارس و بعد از آن برای تمام معلمان در نظر گرفته می شود و ادامه خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش درباره سنجش سلامت روان معلمان بیان کرد: سلامت روان یکی از بخش های سنجش صلاحیت حرفه ای است که با اجرایی شدن طرح، این مورد هم به طور جدی برای همه معلمان مورد توجه قرار می‌گیرد.

بطحایی تصریح کرد: با توجه به اهمیت سلامت روان در حرفه معلمی، این موضوع در جذب نیروهای جدید بسیار جدی تر و با قوانین سخت گیرانه تری دنبال خواهد شد.

پرداخت بخش اعظم حق الزحمه امتحانات/دریافت پول نقد در مدارس ممنوع می‌شود

علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت پرداخت معوقات حق الزحمه امتحانات اظهار کرد: حق الزحمه امتحانات در سال ۹۵ تامین اعتبار شد، اما به دلایل مشکلات در آموزش و پرورش تخصیص پیدا نکرد و این معوقات به سال ۹۶ منتقل شد که با توجه به تامین اعتبار برای پرداختی این سال بخش اعظم معوقات پرداخت شد.

وی ادامه داد: حق الزحمه امتحانات سال ۹۵، حدود ۴۷ میلیارد و برای سال ۹۶ حدود ۹۰ میلیارد بود که از مجموع این مبالغ حدود ۷۰ میلیارد تومان باقی مانده است.

وی درباره فعال‌سازی حساب یکپارچه مدارس گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی، شفافیت منابع مالی در مدارس است و حساب یکپارچه مدارس به این امر کمک می‌کند.

مجوز جذب ۲۵ هزار نیرو برای آموزش و پرورش صادر شد

سعید طاهری مدیرکل امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه در برنامه پرسشگر‌ در خصوص چالش‌های جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش با توجه به اسناد بالا دستی سند تحول و برنامه ششم مسائلی در 4 دسته محتوایی، ساختار اداری و نیروی انسانی، امور مالی و تجهیزات و فضای آموزشی دارد که باید تمامی این موارد را مورد توجه قرار دهد.

مدیرکل‌ امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه از صدور مجوز جذب نیروی انسانی برای 25 هزار نیروی جدید آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: ساماندهی نیرو در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است که باید با روش‌های اصلاح ساختار این چالش را برطرف کنیم و در این مسیر هرگز به خصوصی‌سازی تأکید نداریم.

شرایط ورود دانش آموزان پایه هفتم به مدارس تیزهوشان اعلام شد

مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای، شرایط ثبت نام دانش آموزان داوطلب تحصیل در پایه هفتم دبیرستان‌های استعداد‌های درخشان سال ۹۸-۹۷ را اعلام کرد. متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع دانش آموزان داوطلب تحصیل در پایه هفتم دبیرستان‌های استعداد‌های درخشان و اولیای آنان می‌رساند که انتخاب دانش آموزان پایه هفتم در این مدارس بدون آزمون‌های پیشرفت تحصیلی و صرفاً براساس سنجش استعداد و هوش داوطلبان انجام خواهد شد. بر این اساس متقاضیان می‌توانند از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۴ خرداد ماه برای ثبت نام به سامانه مربوطه مراجعه کنند.

سنجش استعداد و هوش داوطلبان همزمان در سراسر کشور در تاریخ ۵ مردادماه انجام می‌شود و اسامی پذیرفته شدگان در نیمه دوم شهریور اعلام خواهد شد.

۳ فرهنگی در شورای عالی آموزش و پرورش عضو می‌شوند

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: وجود یک میلیون و ۷۰۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته نقطه قوت برای آموزش و پرورش محسوب می شود؛ خبر امیدوارکننده در طول ایام انتخابات، انتخاب سه نفر از اعضا در همان مرحله اول بود و با ائتلاف صورت گرفته فرهنگیان شاهد هماهنگی بالای این اعضا بودیم و در کمتر انتخاباتی این موضوع قابل رویت است.

وی گفت: اکنون در حال برنامه ریزی هستیم تا سه نفر از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش را از میان مدیران واحدهای آموزشی با همین روش انتخاب کنیم.

بطحایی تصریح کرد: بعد از ماه رمضان جلسه از را با هیئت امنا خواهیم داشت و پیش از آن با اعضای فرهنگی جلسه می گذاریم تا روند کاری برای اعضای فرهنگی تبیین شود؛ حضور فرهنگیان در هیئت امنای صندوق نقش تشریفاتی نخواهند داشت و تصمیم گیری ها با حضور آنها ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار