درخواست انتقال خون از نیکوکاران گیلانی

مدیرکل انتقال خون گیلان از نیازمراکز درمانی و بیمارستانی استان به ۵ گروه خونی خبرداد و از نیکوکاران خواست با اهدای خون خود به بیماران کمک کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، احمد مرادی، مدیرکل انتقال خون استان گیلان گفت: با نزدیک شدن به سال نو بیماران دیالیزی و تالاسمی برای تامین خون خود، نیاز به این گروه‌های خونی دارند تا بتوانند تعطیلات نوروز را با شرایط خوب جسمی سپری کنند.

وی با بیان اینکه، نیاز به گروه‌های خونی A. و AB بیش از دیگر گروه‌های خونی است، افزود: خیران برای حفظ ذخایر خونی و تأمین خون بیماران نیازمند به پایگاه‌های انتقال خون شهرستان‌های خود مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان گفت: همه افراد ۱۸ تا ۶۵ سال می‌توانند هر روز به پایگاه‌های انتقال خون شهر‌های رشت، تالش، لاهیجان، آستارا، انزلی، لنگرود، رودسر، فومن مراجعه کرده و به همنوعان خود با اهدا خون کمک کنند.

احمد مرادی افزود: برای تامین خون مصدومان تصادف‌های احتمالی جاده‌های گیلان در ایام نوروز منابع خونی مراکز درمانی استان باید تکمیل شود.

وی، با اشاره به آمار بالای سالمندان و مبتلایان به بیمار‌های قلبی، سرطان، تالاسمی، هموفیلی در گیلان، تصریح کرد: تزریق خون تازه و کمتر از ۱۰ روز به این بیماران بر روند کیفی درمان و نقاهت شان اثرگذار است و شهروندان می‌توانند برای هرگونه اطلاع رسانی با شماره ۳۳۳۳۲۶۷۰ تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/م.ع

اعلام نیاز خونی در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.