مومنی گفت:هرمرکزمعاینه فنی قم دارای دوخط معاینه جداگانه است که هرکدام ظرفیت پذیرش۱۰۰خودرو را دارد،روزانه۶۰۰ خودرو درمراکز معاینه فنی استان بررسی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سیدصابر مومنی رئیس اداره فنی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در خصوص مراکز معاینه فنی استان گفت: در استان قم سه مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک وجود دارد که این مراکز در ایام عادی سال از ساعت ۷ تا ۱۵ و در اسفندماه از ساعت ۷ تا ۱۹ فعال هستند.

رئیس اداره فنی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: طبق مصوبه مجلس در قانون هواک پاک، خودرو‌های نو و به اصلاح صفر کیلومتر که امسال تولید شده‌اند تا ۴ سال از معاینه فنی معاف هستند، از تعداد خودرو‌های مشمول معاینه فنی اطلاعاتی نداریم، اما طبق آمار غیر رسمی حدود ۲۵۰ هزار خودرو سواری در قم موجود است که طبق مصوبه مجلس تعدادی از این‌ها از معاینه فنی معاف هستند.

وی افزود: قیمت معاینه فنی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵، ۱۱ هزار تومان بود که در سال ۹۵ این مبلغ به ۲۲ هزار تومان افزایش پیدا کرد، تا امروز این مبلغ افزایش نداشته و تصمیم‌گیری در خصوص قیمت معاینه فنی بر عهده هیئت وزیران است.

وی در رابطه با ظرفیت مراکز معاینه فنی استان تصریح کرد: هر مرکز معاینه فنی استان دارای دو خط معاینه جداگانه است که هر کدام ظرفیت پذیرش ۱۰۰ خودرو را دارد، به طور کلی روزانه ۶۰۰ خودرو در مراکز معاینه فنی استان بررسی می‌شود.

مومنی بیان کرد: از سال ۱۳۹۵ با توجه به حوادثی که برای خودرو‌های دوگانه سوز رخ داد، این نوع از خودرو‌ها ملزم به در یافت تاییدیه تست مخزن شدند، مخازن خودرو‌هایی که ۶ سال از عمر مخزنشان می‌‍گذرد باید ابتدا به مراکز تست مخزن هیدرواستاتیک مراجعه کرده و بعد از دریافتی برچسب تاییدیه توسط این مراکز می‌توانند جهت معاینه فنی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به اقدامات برخی افراد سودجو در زمینه معاینه فنی و صدور معاینه فنی‌های جعلی توسط این افراد، سیستم یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) این امکان را فراهم کرده تا مالکان خودرو با مراجعه به این سسیستم و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، از حقیقی بودن معاینه فنی خود مطلع شوند.

وی یادآورشد: خودرو‌های دوگانه سوز تک مخزن برای تست مخزن مبلغ ۲۲ هزار تومان و خودرو‌های دوگانه سوز دومخزن ۱۳ هزار تومان باید اضافه‌تر بپردازند، مالکان خودرو‌های دوگانه سوز توجه داشته باشند که دریافت معاینه فنی مشروط به دریافت تاییدیه تست مخزن است.

رئیس اداره فنی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: سرور این سامانه در وزارت کشور بوده و اطلاعات تمام مربوط به خودرو‌هایی که در کل کشور معاینه فنی خود را دریافت می‌کنند، در این سامانه ثبت می‌شود.

آدرس مراکز معاینه فنی خودرو‌های سبک در شهر قم:

مرکز ترمینال: ابتدای جاده قدیم قم_ تهران

مرکز جمکران: جنب پمپ گاز مسجد مقدس جمکران

مرکز قدس: جاده اراک، ابتدای خیابان نیک‌اندیش

انتهای پیام/ح

پذیرش روزانه ۶۰۰ خودرو در مراکز معاینه فنی قم

برچسب ها: حمل ونقل ، شهرداری قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار