برگزاری جشنواره ملی ایده بازار ویژه هنرستان‌های کشور در مازندران

نخستین جشنواره ملی ایده بازار و طرح‌های خلاق و نوآورانه ویژه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور ، فروردین سال آینده در مازندران برگزار می‌شود.

اسفندیار نظری معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: نخستین جشنواره ملی ایده بازار و طرح‌های خلاق و نوآورانه ویژه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور به میزبانی استان مازندران فروردین سال آینده برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در راستای ارتقای کیفیت آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارتی، شناسایی، رشد و شکوفایی خلاقیت دانش آموزان، مهارت آفرینی و استعدادسازی برگزار می‌شود.

نظری گفت: دانش اموزان علاقمند پایه‌های یازدهم و دوازدهم هنرستان‌های سراسر کشور از فروردین ۹۸ بمدت دو ماه مهلت دارند می‌تواند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در استان مازندران ارسال کنند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: این جشنواره به منظور توسعه زمینه‌های اشتغال با نگاهی به سیاست‌ها و برنامه‌های ملی کشور برگزار خواهد شد تا دانش و خرد فناورانه را در جهت توسعه و گسترش اقتصادی پویا بکار گیریم.

وی توسعه و ترویج فرهنگ نوآوری و ایده پردازی را موجب توسعه کسب و کار خواند و گفت: برگزاری این جشنواره منجر به ایجاد فضای رقابت سازنده میان هنرجویان و شکوفائی خلاقیت و خلق ایده‌های نو خواهد شد.

نظری با بیان اینکه مرکز ثقل کارآفرینی در مدارس است، افزود: آموزش و پرورش در مدارس ابتدایی در پی شخصیت بخشی، در مدارس متوسطه اول به دنبال هویت بخشی، در مدارس متوسطه دوم دراندیشه استقلال طلبی و در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به دنبال مهارت آموزی است.

معاون آموزش متوسطه مازندران، بزرگترین مزیت این جشنواره را ایجاد ارتباط با ایده پردازان و مبتکران برشمرد و گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند به ارتقای آموزش فنی و مهارتی کمک کند و حس رقابت و ایجاد ایده را در بین هنرجویان تقویت کنند.

نظری افزود: ایده‌های برتر دانش اموزان هنرستان‌های برگزیده در زمینه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر تابستان ۹۸ در جشنواره ملی ایده بازار و طرح‌های خلاق و نوآورانه ویژه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور که در مازندران برگزار می‌شود قدردانی خواهند شد.
انتهای پیام/آ

جشنواره‌ای برای افزایش مهارت و اشتغال در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار