آشنایی طلاب مؤسسه مجتهده امین با فعالیت های زندان زنان اصفهان

طلاب خواهر مؤسسه مجتهده امین با هدف آشنایی با زنان آسیب دیده ، از زندان زنان اصفهان بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بنابر اعلام روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، این بازدید به عنوان یک بازدید تخصصی برای کارکنان و طلاب گروه مطالعات اسلامی زنان موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برنامه ریزی شده بود تا مشاهدات طلاب از این گونه فضا‌ها و بررسی آن‌ها به یک پژوهش میدانی تبدیل شود.
این بازدید با نگرش استعدادیابی و شکوفایی استعداد طلاب در ارائه خدمات و همچنین ایجاد انگیزه در میان طلاب در مواجهه با چنین آسیب‌ها و درک جرایم موجود در جامعه صورت گرفت.
«محمود فعلی» سرپرست زندان زنان اصفهان در حاشیه این بازدید گفت: در سال ۱۳۹۳ زندان زنان از زندان مرکزی واقع در دستگرد جدا شد، البته در بقیه استان‌ها زندان زنان و مردان جداسازی نشده است.

وی با تشریح فعالیت‌هایی که مددجویان باید انجام دهند، افزود: برنامه‌ها از ساعت ۷ صبح با ورزش صبحگاهی الزامی شروع می‌شود و از ساعت ۷:۳۰ الی ۸:۲۰ برنامه‌های قرآنی برنامه ریزی شده و مطالعه از دیگر فعالیت‌های روزانه است.

سرپرست زندان زنان اصفهان اظهار داشت: از ساعت ۸:۳۰ کارگاه‌های صنایع دستی مینا کاری، فیروزه کوبی، خیاطی و قالیبافی در زندان فعالیت خود را آغاز می‌کنند و مددجویان علاوه بر یادگیری حرفه در قبال فعالیت خود دستمزد دریافت می‌کنند.

وی با بیان این که نماز یومیه به صورت منظم و به جماعت برگزار می‌شود، ادامه داد: سه نفر مبلغ، احکام، عقاید، مهدویت و شیطان شناسی را به زندانیان آموزش می‌دهند.

مریم روحانی، مسئول فرهنگی زندان زنان اصفهان هم اظهار داشت: برنامه‌های ما در زمینه آموزش، تربیت بدنی و هنری است که مددجویان با امکانات کم برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند و فرصت تحصیل از مقطع نهضت تا دانشگاه برای آن‌ها فراهم است.

وی یکی از برنامه‌های زندان را آموزش حفظ قرآن کریم بیان کرد و گفت: مددجویان در صورتی که یک جزء قرآن کریم را حفظ کنند از مرخصی تشویقی بهره‌مند خواهند شد و از دیگر امکانات وجود مهدکودک برای فرزندان مددجویان است که توسط خیران اداره می‌شود.

مسئول فرهنگی زندان زنان اصفهان بیشترین عامل جرایم را مواد مخدر، سرقت و قتل عمد بیان کرد و گفت:: مشاوره‌های مددجویان در این زمینه هاست و همچنین مهارت نه گفتن به بقیه جرایم، به مددجویان آموزش داده می‌شود.

 
انتهای پیام/م


بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.