آغاز جلسه تعیین مزد شورای عالی کار/ تعیین حقوق کارگران در سال ۹۸

جلسه تعیین دستمزد شورای عالی به منظور تعیین حقوق کارگران در سال ۹۸ برگزار شد.

آغاز جلسه تعیین مزد شورای عالی کار/ تعیین حقوق کارگران در سال ۹۸به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه تعیین دستمزد شورای عالی کار از ساعت ۱۶ بعد از ظهر امروز آغاز به کار کرده است و نمایندگان سه گروه کارگران، کارفرمایان و دولت در حال مذاکره  برای تعیین حقوق کارگران در سال آینده هستند  و در حال حاضر این جلسه در حال برگزاری است.

گزارش لحظه به لحظه این جلسه را در ادامه می‌خوانید.

بنابراین گزارش، مذاکرات فشرده تعیین دستمزد سال ۹۸ در حالی در حال برگزاری است که سال گذشته شورای عالی کار حداقل مزد را برای کارگران مشمول قانون کار با افزایش ۱۹.۵ درصدی، یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان تعیین کرده بود.

حقوق کارگران در سال ۹۸ مشخص شد

اعضای شورای عالی کار با افزایش ۳۶درصدی حداقل دستمزد کارگران موافقت کرده و پایه حقوق کارگران در سال ۹۸ را ۴۰۰ هزار تومان افزایش دادند.

نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در دویست و هشتاد و دومین جلسه شورای عالی کار بعد از نشستی ۹ ساعته که از عصر امروز آغاز شد و همچنان ادامه دارد، تصمیم به افزایش حداقل دستمزد کارگران از یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان سال گذشته به یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۲ تومان در سال ۹۸ گرفتند.

بر این اساس تا این لحظه حق مسکن ۱۰۰ هزار تومان تعیین شد، بن خواربار با افزایش ۸۰ هزار تومانی به ۱۹۰ هزار تومان رسیده و پایه سنوات ماهیانه با افزایش ۱۹ هزار تومانی ۷۰ هزار تومان تعیین شد.

در دستمزد ۹۷ کارگران، حق مسکن ۴۰ هزار تومان، بن خواربار ۱۱۰ هزار تومان و حق اولاد به ازای هر فرزند ۹۲ هزار و ۹۹۳ تومان و پایه سنوات ماهیانه ۵۱ هزار تومان تعیین شده بود.

علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار با اعلام این ارقام، اعلام کرد که مذاکره راجع به سایر سطوح ادامه دارد.


علی خدایی نماینده کارگری شورای عالی کار در حاشیه جلسه شورای عالی کار در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: همچنان بین نظرات اعضای شورای عالی کار فاصله زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه روند جلسه مثبت امشب است، افزود: این امید وجود دارد که امشب به توافق نهایی برسیم.

خدایی گفت: علی رغم تلاش‌های بسیار، اما همچنان بین نظرات فاصله زیاد است و نظرات  اعضا نزدیک نیست.

وی با بیان اینکه مقرر شده بود بند ۲ ماده ۴۱ قانون کار لحاظ نشود، اما اکنون بعد از سه ساعت مذاکره به بند ماده ۴۱ ورود کردیم، گفت: هنوز مشخص نیست چه میزان از بند ۲ ماده در تصمیم لحاظ شود.


مذاکرات دستمزد کارگران به خوبی پیش می‌رود

حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: مذاکرات دستمزد کارگران به خوبی پیش می‌رود؛ شب گذشته نیز تا ساعت ۲ بامداد طی نشست خصوصی با نمایندگان کارگری شورای عالی کار نظرات آن‌ها را بررسی کردیم.

وی افزود: در مورد کلیات مباحث بین نمایندگان کارگری و کارفرمایی مشکلی وجود ندارد؛ اما مذاکرات در مورد روش‌ها و جزئیات افزایش دستمزد و اعمال آن همچنان ادامه دارد و با اتفاق نظری که بین اعضای کارگری و کارفرمایی وجود دارد، امشب در مورد تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران نتیجه حاصل شود.


پیشنهاد افزایش ۳۶.۷ درصدی حقوق کارگران ازسوی نمایندگان کارگری

فرامرز توفیقی نماینده کارگری در شورای عالی کار گفت: پیشنهاد ما برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده ۳۷.۶ درصد است.


هیچ درصدی از طرف گروه کارگری پیشنهاد نشده است

علی خذایی نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: جلسه شورایعالی کار که از ساعت ۱۶ آغاز شده همچنان ادامه دارد وهنوز نتیجه‌ای حاصل نشده‌است.

وی افزود: اعداد وارقام مطرح شده در رسانه هامورد تایید نیست و محور مذاکرات کماکان افزایش قدرت خرید می‌باشد وهنوز از طرف گروه کارگری هیچ درصدی پیشنهاد نشده است.


ادامه چانه زنی اعضای شورای عالی کار برای تعیین حقوق کارگران با حضور وزیر کار

آغاز جلسه تعیین مزد شورای عالی کار/ تعیین حقوق کارگران در سال ۹۸

اعلام رقم دستمزد تا ساعاتی دیگر

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه نشست تعیین دستمزد در جمع خبرنگاران گفت: تعیین حداقل دستمزد یک تفاهم سه‌جانبه است که با حضور شرکای اصلی و ذی‌نفعان آن یعنی گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت صورت می‌پذیرد. برای ایجاد تفاهمی منطقی باید مذاکره صورت گیرد. در قانون کار به تأمین معیشت کارگر تاکید شده است لذا مذاکرات سه‌جانبه برای ایجاد تفاهمی منطقی باید صورت گیرد.

وزیر کار ادامه داد: یکی از مسائلی که همه ساله در جریان تعیین مزد مدنظر قرار می‌گیرد و به آن نگاهی ویژه داریم، تأمین معیشت خانوار‌های کارگری است. از طرفی موضوع تورم در جز یک ماده ۴۱ قانون کار هم مورد تاکید است.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به برآوردی که از نرخ تورم وجود دارد، توافق نسبی بین گروه‌های کارفرمایی و کارگری به وجود آمده است، ولی در خصوص جز ۲ ماده ۴۱ و سبد معیشت کارگران هنوز دیدگاه‌ها به هم نزدیک نشده و تا حدودی اختلاف نظر وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد پیامد‌های افزایش دستمزد که کارفرمایان بر آن تاکید دارند، گفت: باید توجه داشت که بالا رفتن غیر متعارف دستمزد ممکن است به افزایش قیمت تمام شده و تعطیلی بنگاه‌ها منجر شود. از طرفی اگر به معیشت کارگران توجه نکنیم می‌تواند هزینه‌های سنگین و غیر قابل جبرانی به زندگی کارگران وارد و پیامد‌های زیانباری به اقتصاد تحمیل کند.

وی متذکر شد: طبعاً یک رفتار مدنی و منطقی در زمینه تعیین دستمزد را باید از سوی شرکای اجتماعی شاهد باشیم و کار از این نظر ظریف و پیچیده است.

شریعتمداری در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مذاکرات جداگانه با هر یک از گروه‌های کارگری و کارفرمایی را دنبال کردیم و امیدواریم دستمزد سال ۹۸ را امشب به نتیجه نهایی برسیم و دستمزد سال ۹۸ را تا ساعاتی دیگر اعلام کنیم.

علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار اعلام کرد: جلسه ۲۸۲ شورای عالی کار پس از ۱۳ ساعت گفتگو و رایزنی در خصوص حداقل دستمزد و همچنین سایر سطوح مزدی سال ۱۳۹۸ به شرح ذیل مورد تصویب قرار گرفت.

حد اقل دستمزد روزانه کارگران ۵۰۵۶۲۷ ریال

حداقل دستمزد ماهیانه ۱۵۱۶۸۸۲۲ ریال

حق اولاد یک فرزند ۱۵۱۶۸۸۲ ریال

حق اولاد دو فرزند ۳۰۳۳۷۶۴ ریال

پایه سنواتی ۷۰۰۰۰۰ ریال

حق مسکن ۱۰۰۰۰۰۰ ریال

بن کارگری ۱۹۰۰۰۰۰ ریال

سایر سطوح به میزان ٪۱۳+۲۶۱۱۱۸۰ تعیین شد.

انتهای پیام/

جزییات حقوق کارگران در سال 98

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
گرانی ها کار خود مسئولان است
-
الف
۱۰:۲۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
اگه انصاف دارید یا تورم را مهار کنید و یا حقوق کارگر مظلوم و کارمندان رده پایین را همانند حقوق خودتان همراه با تورم بالا ببرید . خدایا توخود شاهد خوبی هستی بر اعمال ما. و اعمال و رفتار بعضی ها . ما کارگران به حقوق یک ماه شما راضی هستیم یا سال کار کنیم و آیا قبول دارید؟درود بر غیرت و شرف کارگر . درود بر زندگی ساده و پاک کارگر . درود بر فرزندان مظلوم کارگر.کار گران عزیز دستان و قدم هایتان را بوسه می زنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
با این تورم 1000 درصدی حالا که همه چی دو سه برابر شده اگر حقوق ما کارگرها دو برابر هم بشه دوباره از گرانی عقب هستیم چون وقتی که خط فقر زیر 5تومان اگه دوبرابرشم کنن ماتازه میشیم 3تومان خدا به دادما برسه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۳۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
پارسال با یک ودویست میشد دوعدد گوسفند چاق وچله بگیری.حالا اگه با۳۶درصد اگه به دومیلیون برسیم تازه میتونیم ۱۸کیلو گوشت بخریم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۲۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
همین دولت سیب تنظیم بازار سال قبل رو سه هزار داد حالا داده هفت هزار خوب چه اتفاقی افتاده.درختا کاه ویونجه میخورن یا حقوق کارگر افزایش پیدا کرده که بیش از دوبرابر شده.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۲۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
دوستان افزایش حقوق کارگران در کارخانه ها تاثیر چندانی بر قیمتها نداره.البته اگه نظارت وجود داشته باشه.اگر هم تظارت نباشه کارخانه دار میتونه به بهانه ۳۶درصد اجناس رو افزایش بده.در تولید دستمزد یک چیز خیلی ناچیزیه.مثلا اجناس سالی که گذشته دوبرابر شد حق کارگر ثابت بود ودلایل افزایشها بی دلیل.کارخانه لبنیات شیر روثابت میخره درطول سال بدون افزایش وحقوق هم ثابت پس دلیل افزایش چهل درصدی چی میتونه باشه جز رقابت در گرانفروشی وجا نماندن از قافله.همه سود گرانفروشی به جیب کارخانه دار رفت.آیا تو چهل درصد افزایش یک درصد به کارگر بیچاره چیزی رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
خسته نباشی واقعا 365روز گذشت وقت نبود جلسه را انداختین نصف شب اخرین شب سال خبرنگاره میگه اقای وزیر چی شد میگه هنوز هیچ.بابا خیلی با حالید .بدبخت کار گر کسی نمی تونه حقوقشو تایین کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
برادر گرامي خودشان حقوقشان افزايش يافته كي به فكر كارگر است همه به فكر خودشان و سرمايه داران است
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۰۸:۰۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
الان که تورم مشخص شده (300 درصدی ) اینا 12 درصد اضافه کردن بزار تا بعد از عید همه چیز به واسطه این افزایش بالا بره دوباره این افزایش و تورم میزنه اخه اینا با خودشون چی فکری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
خدا خدا خدا خدا ......برید جلوی تورم رو بگیرید جلوی قیمتهای مسکن رو بگیرید بجای اضافه کردن حقوق جلوی تورم رو بگیرید چند درصد ببکار داریم چند درصد از کارفرمایان حقوقها رو که تصویب میکنید حقوق رو اضافه میکنن میگن همینی که هست میخوایی کار کن نمیخوایی برو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
باید عدالت رعایت بشه همه اش که کارمند وگارگر نیست باید مقداری از حقوقهای نجومی کم بشه فکری هم به مردم عادی بشه اینطوری هرچه هم حقوق کارگر زیاد بشه تبرم زیادتر می شود لذا حقوقها هم عادلانه نیست یکی 3 میلیون یکی1500000 هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
چنگي به دل نميزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
کارگرم حقوقم 850 هزار تومانه ، اگه حقوق هر چقدر اضافه بشه حقوق من همون رقم خواهد بود و بس ، پس دلخوشی واسم نداره و توکل میکنم برخدا همینو بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
کسي به فکر کارگر نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
اين مقدارافزايش حقوق به درد کارگر نخواهد خورد چون سال جديد همه اجناس گرون ميشه باز روز از نو روزي از نو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
هی جلسه هی جلسه هيچ خروجي هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۷:۰۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
ای بابا بازهم مثل سالهای گذشته بیچاره کارگر فقط آه ناله کارگر میمونه و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
الان خوشحال باشيم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
جالب اینه که دولت حقوق کارگر رو افزایش میده ولی شرکتها خیر به اداره کار هم مراجعه میکنی میگه برو خدا رو شکر کن همین رو بهت میدن والا این شده وضع ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
پس کارفرمایی ک کارگری می کنه تا پول کارگراشو بده چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
فقط دستمزد کارگربه تولید ضزبه می زند
خیرمتاسفانه اقتصاددلالی وتورم تولیدرادرآستانه ی نابودی قرارداده است ظرفیت تولید برخی بنگاه ها کاهش پیدا کرده است اگر تولید کننده دربخش زمین وخودرو سکه وارزسرمایه گذاری کند بسیاربیشتراز تولیدسودخواهد کرد دولت باید تورم را کنترل کند وبه اقتصاددلالی پایان دهد تا تولید جان دوباره بگیرد وگرنه تولید به تاریخ خواهدپیوست
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۴:۱۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
واقعا این دولت هیچکاری نمیخواد برای مردم بکنه
بر چه اساس افزایش 36 درصدی حقوق میتونه جبران گرانی های چند ماهه اخیر رو بکنه
Iran (Islamic Republic of)
م ش
۰۳:۴۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
بابا جان حقوق ۲۰۰ میلیونیارو کمتر کنینن حق کسی ضایع نمیشه مگه وزیرا چقدر خرج دارن که حقوق اونا صد برابر کارگر ساده هست با چندین بچه وبدبختیهای دیگش مثل کرایه خونه وهزینه های بچه هاش تنها قیمت ماشین شمادولت مردا میشه ده تا خانواده رو خوشبخت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
با این افزایش در تمام کارخونه ها و کارکاه ها بسته میشه
هیچ کار فرمایی توان پردلخت حقوق و حق بیمه رو نخواهد داشت
بازم موج جدید بیکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
هر سال که میخواستن افزایش حقوق کارگران اعلام کنن می گفتن دولت این میزان افزایش حقوق داشته برای کارمندان کارگران هم به همون اندازه افزایش میدادن ولی امسال که کارمندان ۴۰۰ هزار به اضافه ۱۰٪ به صورت پلکانی به حقوق شان افزایش میکنن مال کارگران اینطور نیست ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۲:۰۰ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
توی هر اتاقی که پا بذاریم که امروز متاسفانه به کارخانجات و محیط های اداری و شرکتهاشون نیز سرایت کرده هزاران خانم محترم که کمترین کارایی رو دارند با گوشیها یا هم اتاقشون مشغول حرف و حدئیث هستند اگر اینجا تعدیل شود عین حق است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
خدايا رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۴۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
به فکر کارگر اثاثکشی هم باشید
Iran (Islamic Republic of)
یک بازنشسته
۰۱:۳۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
مگر چند درصد حداقل بگیر هستند ؟ دراصل 12 درصد اضافه کردند!!!!!!!کارگری که فقط یکسال سابقه کار داشته باشد دیگر حداقل بگیر محسوب نمیشود ومشمول افزایش 12 درصدی خواهد شدچون اگر فقط وفقط سنوات یکسالش به او طبق قانون اضافه گردد دیگر مشمول حداقل بگیرها نیست واینها فقط شعار میدهند وافزایش 12 درصدی رو 45 درصد اعلام میکنند!!!!!!! چند روز پیش روحانی اعلام در بوشهر کرد که حداقل 20 درصد افزایش می یابد !!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
اگر مبلغ اعلامی تصویب شود حالا بیا این 1،5 خرج کن مگر تمام میشود. واقعا دستشون درد نکند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
معاون اداره ما هم حکمش قانون کار
اون که کارمند پ چرا کارگری حساب میشه
فکر نیروهای پیمانکار باشید
همون معاون اضافه کارش کامله ولی وقتی میبینه حقوق نیروی پیمانکار رفته بالا اضافه کارشو کم میکنه
این چیزا هستن
فریاد رس بشنو
قانون باید اصلاح شه
کی سر جای خودشه
Iran (Islamic Republic of)
K
۰۱:۰۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
به خدا به پیر وپیغمبر ما کارگرها بدبختیم همه فقط حرف میزنن کی به فکر کارگره میزارن دیقه نود این همه عذاب وشرمندگی جلو زن وبچه هامون نمیدونیم چکارکنیم مگه خدا بدادمان برسه....
Romania
بنده حقیرخداوند
۰۰:۵۹ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
هیج اتقاقی نمی افته عزیزان سعی کنید در زندگی به سمتی حرکت کنید که به مرور زمان خودتان کاری را ایجاد و انجام دهید یا خدمتی عرضه کنید و کسب درامد کنید اجیر و کارگر دیگران بودن یک عمر به نظرتون انسان را نهایتا به کجا میرسونه هر سال این جلسات برگزار میشه و نهایتا بیست درصد که میشه صدهزار تومان ایا واقعا تورم امسال بیست درصده بیشتر فکر کنیم از اهل فن کمک بگیریم تجربه کنیم از شکست های اولیه نترسیم و تلاش کنیم و به خدای رازق ایمان داشته باشیم و کسب یا شغلی جدید ایجاد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
hossein
۰۰:۵۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
زیر ۳میلیون یعنی فقرمطلق۳/۵میلیون بخورنمیر ۴میلیون متوسط انشاالله خیره
Iran (Islamic Republic of)
R
۰۰:۴۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
سلام بنده هم قبول دارم تورم بالاست حقوق کارگر باید افزایش پیدا کنه اما یه مورد باید مردم فهیم ایران توجه داشته باشن نرخ دلار مواد پتروشیمی اهن و هر مواد اولیه ای که کارخونه ها استفاده میکنن چند برابر شده پس مردم شریف ایران شرایط رو درک کنید و بهتره با قیمت های فعلی باز کنار بیایم توقع نداشته باشید حقوق کارگر زیاد بشه و مردم مثلا پراید ۲۰ میلیونی بخوان خواه یا ناخواه افزایش حقوق کارگران محترم باعث افزایش قیمت کالا میشود.
Iran (Islamic Republic of)
آمیرزا علی
۰۹:۱۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
جنابعالی که مشخصه کارفرما تشریف دارید بفرمایید سال 97 یعنی امسال که تمام اجناس تقریبا دو الی سه برابر افزایش قیمت داشته حقوق کارگر مگه زیاد شده بود پس این حرف شما کاملا بی ربطه
United Arab Emirates
یک بازنشسته
۱۱:۳۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
حرف رایگان زدن آسان است!!!!!!!مردم با چی کناربیان با بدبختی وبیچارگی تا پول سرمایه دار چند برابر بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
سمیر
۰۰:۲۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
باسلام. یک حرف میزنم ببینم توهین همه وزیر ‌‌؛ نماینده. کارمند و اونایی که حقوق بالامیگیرند. یک نفرپیدامیشه به مدت یک ماه نه کمترنه بیشتر. یک ماه بادستمزد یک کارگر روز ومزد که یک روزسرکاره9روزبیکاریه زندگیه ۵نفره رو باپولی که ازاین راه درمیاره بگرداند. ولاه بتونی شکم شونو سیرکنی من به مزدتاجون دارم کارمیکنم... نمیدونم چی بگم ازکجا بگم. توروخدا کاری کنیدشرمنده زن وبچه مون نشیم. خیلی سخته بااین همه ثروت ۵۰درصدمردم زیر اززیرم بدترخط فقرهستن..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
اخرش چي شد اينو بگين
Iran (Islamic Republic of)
آمیرزا علی
۰۹:۱۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
13درصد
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۰۰:۰۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
حداقل حقوق برای زندگی تو شرایط فعلی ماهی 3میلیون تومنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا اسدی
۰۰:۰۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
من میگم چرا کارگرهای بخش دولتی وادارات رو از کارگرهای بخش خصوصی وکارخانه دار جدا نمیشه که حداقل یه بخشی ازاین قشر بدبخت به حقوق بیشتری برسن چون دولت توان پرداخت بیشتری دارد تا کارخانه دار یا بنگاه دار این چه سیاستیه چرا اینکارو نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
جالب اینجاست با حقوق مسئولین وکارمندان دولت تورم ایجاد نمیشه ولی وقتی میخوان حقوق کارگر را اضاف کنن تورم ایجاد میشه اگه زیاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
بابا چرا یکی نیست بگه افزایش حقوق چرا ؟اجازه برای گرانی به بهانه افزایش حقوق چرا ؟بابا حقوق زیاد نشه به کسی هم اگازه ندید چیزی را گرون کنه خود دولت مثل گذشته یه مبلغی را به کارگر کمک کنه مثل قبل
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۳۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
طولانی ترین مذاکرات تاریخ ایران اول برجامِ بعد جلسه افزایش حقوق کارگران . هر دوتا هم برای کارگر بی ثمر است.
Iran (Islamic Republic of)
آمیرزا علی
۰۹:۰۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
واسه کارگر بی ثمره ولی واسه خودشون ثمرات زیادی داره
Iran (Islamic Republic of)
پدر یک کارگر عیالوار کمترین دستمزد
۲۳:۱۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
این نمایش دم عیدی هر ساله تان را جمع کنید . این یک نوع نمایش هرساله شده است . اگر راست می گویید یک ماه مانده به عید این نوع گفتگوها را حل کنید . می خواهید به این طریق در دقیقه نود یک تصمیم بگیرید و جیک کسی هم در نیاد . آره والله .
Iran (Islamic Republic of)
آمیرزا علی
۰۹:۰۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
دقیقا همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
صمد.ج.ب
۲۳:۱۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
چرا این عادت را ترک نمی کنند نگه می دارند آخرین روز سال برای افزایش حقوق تصمیم می گیرند که بگویندزمان گذشت و تصویب شد.ونمی شود کاری کرد.
Iran (Islamic Republic of)
Yavar
۲۲:۳۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
حقوق کارگر باید کمتر از ۵میلیون نباشه کارگر خیلی وقته که زجر میکشه
Iran (Islamic Republic of)
ترابی
۲۲:۲۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
من یه کارگرم ولی هیچ وقط نمایندهای انتخاب نکردم این نماینده ها رو کی انتخاب می کنه که می خوان به نمایندگی از من تعیین دستمزد کنن وقتی تورم ۳۰۰درصده افزایش حقوق ۳۷درصدی یعنی چه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
آمیرزا علی
۰۹:۰۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
کجا 37 درصد
عزیزم 13درصد اضافه شد بیشتر مطالعه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
یعنی مظلوم تر از کارگرها تو کشور نداریم اگه 100در100 هم اضافه کنن تازه میشه 2میلیون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
کی به کارگر اهمیت میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
آقایان هر سال یه سناریو تکراری یک روز قبل از عید میشینن حقوق تعیین میکنن تمام.این یعنی چی؟
یعنی دیگه کارگری سرکار نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
گوشت کیلویی 140 هزار واقعا جای گریه داره !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
خدایا‌توکل‌برتو‌ودیگرهیچ♿
Netherlands
بنده خدا
۲۱:۱۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
باسلام به فکرکارگران بیکاروازادباشید کارکم اگرهم کارباشددستمزدپایین است به فکرماهم باشید بیمه نداریم تحت پوشش هیچ نهادی هم نیستیم ازهمه امکانات وازهمه چیزمحروم هستیم متشکرم هیچ پشتوانه ای نداریم کسی به فکرمانیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
آیا اینایی که دارن حقوق مارو تصویب میکنن به اسم نماینده کارگری و کارفرمایی و دولت درد مارو میدونن به خدا که نمیدونن و نمیفهمنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
میزان افزایش حقوق مستمری بگیران روهم اعلام کنین ...چون ظاهرا دراین جلسه معلوم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
صددرصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
100 % که افزایش بدن تازه میشه مثل پارسال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
حداقل باید ۵۰ درصد باشه،اگه وسط سال ۲۰ درصد مطابق گرونیا زیاد میکردن،الانم ۳۰ درصد،بحثی نداشت
Germany
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
دستمزد به دلار پرداخت کنید چون همه چیز را به قیمت دلار به مردم میفروشید،چکاریه کلا پول را به دلار پرداخت کنیم .نمیشه به ریال حقوق بگیریم به دلار خرج کنیم
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۰:۱۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
ظلم تا کی با این تورم این افزایش بعد کارمندا یک میلیون ظلم ظلم
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۰:۰۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
افزایش حقوق کارگران=تورم بی سابقه اجناس=تعدیل نیروی کار=افزایش بیکاری
بنده خودم کارگرم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
شما نظر ندی سنگین تره
Iran (Islamic Republic of)
جواد80
۲۳:۲۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
مهندس پس کمترش کنن ؟یا ثابتش کنند باهوش خان؟! اگه همه مسولین کشور مثله شما فکرمیکردن فاتحه مملکت خونده بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
با عرض معذرت می توانم بپرسم تحصیلاتتون چقدره ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
شما حقوقت رو افزایش نده. به نرخ ۹۷ بگیر تا تورم نشه.
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۰۰:۱۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
دوستانی که منفی میدن توجه کنند کارخونه ها برای تامین حقوق کارگرا باید قیمت های محصولات خودشون رو افزایش بدن !
Iran (Islamic Republic of)
م . ط
۰۰:۳۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
دوست عزیز نگران کارفرما ها نباشید اونها طی سال ۹۷ قیمت تولیداتشون رو ۲ تا ۳ برابر کردن بدون اینکه حقوقی افزایش بدند . می خوام بگم که اگر حقوق ۲ برابر هم بشه این آقایان قبلا افزایش قبمت داشتد و ارزش دارایی اونها خیلی زیاد شده و قیمت اجناس داخل انبار رو کلی بالا بردن و خیلی سود داشته براشون حالا که‌موقع افزابش حقوق رسیده این آقایان تعدیل رو مثل همه ساله پتک کردن و می کوبند توی سر کارگر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
قطعاشماکارگرید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
مگه کم قیمت های محصولات رو افزایش دادن انگار شما تو ابن مملکت نیستین یا خرج خونه نمیدین
Iran (Islamic Republic of)
آمیرزا علی
۰۹:۰۳ ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
دوستان مشکل باید ریشه ای حل بشه این بنده خدا مشخصه که کارفرماست تا زمانی که جلسات تعیین مزد هر سال را دقیقا تو آخرین روزهای اسفند گذاشته میشه که کسی تو اون شلوغی های پایان سال حواسش به این جلسه مهم و حیاطی نباشه و تا زمانی که دولت به عنوان بزرگترین کارفرما تو جلسه تعیین مزد کنار کارفرماها میشینه و از اونا دفاع میکنه و تا زمانی که نماینده کارگران اینقدر منفعل عمل میکنن و حتی یه بار نشده که به عنوان اعتراض جلسه را ترک کنند وضع ما کارگران به همین شکل خواهد ماند.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۵۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
کارگر مظلوم ترین قشر جامعه ست. و کارفرما دوس داره خون کارگر رو انقد بمکه تا جونش در بیاد .
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۹:۴۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
یه قهوه بخورید بعد ادامه بدید نه که دارید چند میلیون میزارید رو حقوق