برگزاری جشنواره موسیقی سنتی در اقامتگاه بوم گردی "خالو عباس" در ایام نوروز

عضو انجمن گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان اصفهان، از برگزاری جشنواره موسیقی سنتی در اقامتگاه بوم گردی "خالو عباس" در ایام نوروز خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس جلالی عضو انجمن گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان اصفهان گفت: از جمله امکانات این اقامتگاه می‌توان به ۸ اتاق مجزا، سالن بزرگ ۱۰۰ متری، حیاط ۶۰ متری، اتاق پذیرایی جداگانه، ۳ سوئیت مجزا با امکانات جداگانه سرویس بهداشتی و آشپزخانه اشاره کرد.

 
وی گفت:برنامه‌های خاصی برای مسافرین و گردشگران نوروزی از جمله جشن صدسالگی اقامتگاه خالو عباس و برگزاری جشنواره موسیقی سنتی_محلی برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.
 
عضو انجمن گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان اصفهان در ادامه به ویژگی‌های خاص این اقامتگاه اشاره کرد و بیان نمود:ساختار معماری کاملا سنتی و خشت و گلی، طاقچه‌های فراوان قدیمی، هشتی یا راهروی ورودی و راه پله هشتی که در ایام قدیم بیشتر برای برف روبی و سرکشی به ناودان‌ها در پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می‌گرفته، بخشی از ویژگی‌های قابل توجه این اقامتگاه می‌باشد.
 
جلالی اظهار کرد:وجود ظروف سفالی قدیمی، چراغ‌های گردسوز، حباب‌های قدیمی، کرسی، هاون سنگی، چرخ پنبه دانه جداکنی، ترازوی سبدی قدیمی و سنگ‌های خاص، پنبه زنی، قفل‌های قدیمی و درب‌های چوبی با کلید‌های چوبی فضای بی نظیری به این اقامتگاه بخشیده است که برای هر گردشگری از جذابیت‌های فراوانی برخوردار است
 
این کارشناس در ادامه با دعوت از گردشگران و مسافران نوروزی برای بازدید از شهر‌های تاریخی کوهپایه و تودشک در ایام نوروز، اقامتگاه خالو عباس، خانه نهنگی، دبیرستان شبانه روزی حافظ کوهپایه و شهید مطهری سجزی را محل‌های اسکان مسافرین نوروزی دانست.
 
اقامتگاه بوم گردی خالو عباس واقع در شهر تودشک در مسیر اصفهان به نائین می‌باشد و در آینده‌ای نزدیک با احیا و مرمت پشت بام این اقامتگاه، شرایطی خاص برای استفاده مسافران و گردشگران در شب‌های تابستان فراهم می‌گردد. 
 
انتهای پیام/م 
 

برگزاری جشنواره موسیقی سنتی در اقامتگاه بوم گردی "خالو عباس"

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.