توسعه و ترویج ورزش همگانی در بین زنجانی ها

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: تعداد بیمه شدگان ورزشی استان زنجان در سال ۱۳۹۷ از سقف ۵۳ هزار نفر گذشت.

توسعه و ترویج ورزش همگانی در بین  زنجانی هابه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سال ۱۳۹۷ برای ورزش استان زنجان سال خوبی بود، در کنار درخشش ورزشکاران زنجانی در مسابقات آسیایی و پارا آسیایی جاکارتای اندونزی، موفقیت‌های ورزشکاران در رویداد‌های ملی و فراملی، ترویج و توسعه ورزش همگانی در بین آحاد مردم استان زنجان نیز به خوبی صورت گرفت.

حمزه پور معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،تعداد بیمه شدگان ورزشی استان زنجان در سال ۱۳۹۷ را فراتر از ۵۳ هزار نفر عنوان کرده که نشان از افزایش نسبت به سال‌های گذشته دارد که می‌توان به نوعی تفسیر از گرایش توده مردم به ورزش از آن برداشت کرد.

وی افزود: توسعه ورزش همگانی در بین آحاد مردم یک جامعه به نوعی بسته به شرایط و وضعیت توجه و ترویج ورزش در آن جامعه دارد، بر همین اساس امسال اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با همکاری هیات‌های ورزشی اقدام به ترویج هرچه بیشتر ورزش در بین مردم و برگزاری برنامه‌های مختلف کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که مردم استقبال بسیار خوبی از آن به عمل می آورند برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی است که هر ساله برگزار می‌شود، اما امسال هم به لحاظ کیفیت برگزاری و هم به لحاظ تنوع و جوایز رشد بسیار خوبی را شاهد بودیم و پخش سه همایش پیاده‌روی در شهرستان‌های زنجان، طارم و خرمدره از شبکه سوم سیما در نوع خود بی نظیر بود که در کنار آن نباید از حضور پرشور مردم چشم پوشی کرد.

معاون ورزشی اداره ورزش و جوانان استان یادآور شد: یکی دیگر از چند برنامه توسعه و ترویج ورزش همگانی در استان زنجان برگزاری برنامه صبحگاهی و عصرگاهی ورزش همگانی بود که مورد توجه بسیاری از آحاد مردم قرار گرفت، این برنامه با همکاری مشترک شهرداری و هیات ورزش‌های همگانی و با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان نیمه نخست سال در پارک‌های سطح شهر و در نیمه دوم سال در سالن‌های سرپوشیده صورت گرفت که رضایت مردم را نیز به همراه داشت.

وی افزود: در کنار همه این اقدامات حضور قهرمانان خوب استان در عرصه‌های ملی و فراملی و درخشش آن‌ها موجب جذب نوجوانان و جوانان به امر ورزش شده که در آینده باید شاهد کشف استعداد‌های برتر ورزشی و حضور موفق آن‌ها در عرصه‌های مختلف نیز بود.

حمزه پور ادامه داد: برگزاری اردو‌های تیم ملی و مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی زنجان دارای رشد بسیار خوبی بود که جذب و حضور خردسالان، نوجوانان و جوانان در این رویداد‌ها خود ترویج به فرهنگ ورزش همگانی و قهرمانی بود، امید است در سال ۱۳۹۸ شاهد رشد سرانه ورزش در استان زنجان و پیوستن آحاد مردم جامعه به ورزش همگانی و به ویژه در بین بانوان باشیم.
 
انتهای پیام/ن
 

ترویج ورزش همگانی در بین مردم استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.