توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار تصویب شد

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار در شورای عالی مناطق آزاد که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد به تصویب رسید.

توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار تصویب شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالرحیم کردی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار اظهار داشت:طرح توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار بزودی در قالب لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهدشد.

وی افزود: توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار با تصویب در شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی- صنعتی کشور، شهر چابهار، بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری، شهر جدید تیس و اراضی مورد نیاز برای صنایع سنگین به محدوده منطقه آزاد این شهرستان ملحق می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: تحولات سال‌های اخیر در منطقه ضرورت توسعه محدوده منطقه آزاد را برای اجرای ماموریت‌های اصلی اش در توسعه اقتصادی کشور بیشتر کرده است.

وی تصریح کرد: دسترسی منطقه آزاد و صنایع مستقر در آن به بندر و اسکله جزو مهمترین این ضرورت هاست.

کردی استفاده صنایع، تجار و فعالان اقتصادی از بنادر چابهار با لحاظ مشوق‌های مالیاتی و گمرکی منطقه آزاد را از مهمترین ضرورت‌ها دانست.

وی ادامه داد: با الحاق بنادر چابهار به منطقه آزاد توسعه فعالیت بنادر از طریق ظرفیت‌های این منطقه نیز ممکن خواهد بود.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار گفت: اساسا هر بندری که بخواهد در این مقیاس عمل کند پیوند با صنایعی که در پسکرانه آن هستند به عنوان مشتریان اصلی بندر برای واردات و صادرات مواد اولیه و تولیدات ضروریست و این پیوند پس از سال‌ها به درستی در حال شکل گیری است.

وی همچنین استفاده مردم شهر چابهار از تمامی امتیازات و مشوق‌های تجاری، اقتصادی و اداری منطقه آزاد از جمله معافیت‌های مالیاتی، گمرکی، سهولت ایجاد کسب و کار جدید و ثبت شرکت در منطقه را از دیگر منافع اجرای این طرح برای مردم عنوان کرد.

کردی افزود: مشکلات شهری و زیرساختی چابهار و امکان قانونی اقدام سازمان منطقه آزاد برای رفع این مشکلات می‌تواند به توسعه منجر شود.

وی با بیان اینکه طرح توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار با مطالعات و بررسی‌های تخصصی بسیاری در سازمان منطقه آزاد چابهار، شورای عالی مناطق آزاد، وزارت راه و شهرسازی، شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و کمیته‌های تخصصی این شورا به تصویب رسیده است گفت: رفع نگرانی‌های زیست محیطی و اشکالات قانونی مانند مرز هوایی، دریایی و زمینی منطقه را نتیجه اجرای این طرح عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار یکپارچه سازی فعالیت ها، یکسان سازی قوانین و مقررات در منطقه را بر رفع تبعیض و موجب بالا رفتن سرعت تصمیم گیری و اقدامات توسعه‌ای در منطقه مهم عنوان کرد.

وی از تلاش‌های معاون اول رئیس جمهوری، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و تمامی اعضای شورای عالی مناطق آزاد قدردانی کرد.

کردی ابراز امیدواری کرد که مدیران منطقه بتوانند با ایجاد فضای همگرایی و هم افزایی میان مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی گوناگون شرایط مناسب تری را برای آینده مردم و منطقه فراهم کنند.

انتهای پیام/ع

توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار تصویب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار