سرریز شدن سد‌های گلستان و بوستان/ لزوم تخلیه روستا‌های اطراف

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان از سرریز شدن سد‌های گلستان و بوستان و لزوم تخلیه روستا‌های اطراف خبر داد.

میر محمد غراوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان در گفتگوی تلفنی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان ،گفت:به دلیل حجم بارش‌هایی که از عصر دوشنبه ۲۶ اسفند آغاز شد و تا هم اکنون ادامه دارد ابتدا سد بوستان و پس از آن سد گلستان در محدوده شهرستان گنبد کاووس سرریز شد و عملیات تخلیه از ساعت ۱۲ شب ۲۷ اسفند تا ۷ صبح امروز ۲۸ اسفند ادامه داشت و تلاش داریم تخلیه سرریز مشکلی را برای زندگی مردم ایجاد نکند.

غراوی افزود: دبی آب ورودی به این دو سد ۶۰۰ متر مکعب در ثانیه است در حالیکه در بهترین حالت می‌توان ۳۰۰ متر مکعب در ثانیه از این دو سد تخلیه کرد و این آب را باید به رودخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی هدایت کنیم تا از ورود این آب به شهر‌ها و روستا‌ها جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد:مردم ساکن در روستا‌های مسیر رودخانه حدالامکان منازل را تخلیه کنند و تمام تلاش ما عدم خسارت مالی و جانی به مردم است.

غراوی افزود: تقاضای ما از مردم توجه به اطلاعیه‌ها و هشدار‌های ستاد مدیریت بحران استان و شهرستانهاست.

وی گفت:امروز جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه استان در شهرستان گنبد کاووس تشکیل می‌شود.

وی همچنین در مورد محور‌های کوهستاتی استان گفت:: به دلیل برف و کولاک جاده‌های محور توسکستان، خوش ییلاق و جنگل گلستان مسدود شد که با تلاش نیرو‌های راهداری و تمامی نیرو‌های امدادی مسیر جاده گلستان بازگشایی شد.

وی گفت:به دلیل ریزش کوه و کولاک محور‌های خوش ییلاق و توسکستان مسدود است که تلاش نیرو‌های راهداری و سپاه نینوا و دیگر نیرو‌ها برای بازگشایی این مسیر‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام /گ

انتهای پیام /گ/پ

بارش باران سیل آسا در گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.