خرید ماهی قرمز از مراکز معتبر برای پیشگیری از انتقال بیماری

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از مردم خواست برای حفظ سلامت خانواده خود ماهی قرمز نوروز را از مراکز معتبر و بهداشتی تهیه کنند.

خرید ماهی قرمز از مراکز معتبر برای پیشگیری از انتقال بیماریمدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک  گفت: با توجه به در پیش رو بودن نوروز وایام عید ضمن خودداری از خرید ماهی از دست فروشان و دوره گردان به دلیل نگهداری این آبزیان در شرایط بهداشتی نامناسب، از شهروندان تقاضا میشود تا ماهی قرمز را از مراکز تحت نظارت اصناف، مرکز بهداشت و دامپزشکی تهیه نمایند.

شانقی ادامه داد: شهروندان از خرید حیوانات وحشی آبزی از جمله لاک پشت، سوسمار و مارهای آبی به شدت خودداری کنند چرا که ممکن است موجب انتقال بیماری های مشترک شود.

وی عرضه هر گونه خزندگان، دوزیستان و حلزون ها را غیرمجاز دانست و گفت: عرضه این گونه ها ممنوع و شهروندان باید از خرید آن ها خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه بر عرضه ماهی قرمز شب عید نظارت و بازرسی انجام می شود افزود: با کنترل و نمونه برداری بیماری ها تحت مراقبت قرار می گیرند.

شانقی در آخر گفت: شهروندان در پایان نوروز از رها سازی آبزیان در رودخانه ها و یا نهرها خودداری کنند و در محل های خاصی که شهرداری مشخص کرده این ماهی ها رهاسازی شود.

انتهای پیام/ ر

شهروندان ماهی قرمز نوروز را از مراکز بهداشتی تهیه کنند.

برچسب ها: ماهی قرمز ، عید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.