پرداخت بیش از ۴۲ میلیارد ریال صدقه در خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: مردم استان امسال چهار میلیارد و ۲۴۳ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به نحوه هزینه کرد صدقات پرداختی مردم استان، گفت: مردم نیکوکار این استان امسال چهار میلیارد و ۲۴۳ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که تاکنون ۱۲۵ درصد برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این بخش محقق شده است.

وی با اشاره به این که صدقات مردمی درزمینهٔ مسکن ، تحصیل دانشجویان و دانش آموزان، کمک‌های موردی معیشتی، اشتغال و خودکفایی، جهیزیه، درمان و تسهیلات کارگشایی هزینه می‌شود ، افزود: ۱۳ و نیم. درصد از این مبلغ برای ساخت و تعمیر مسکن مددجویان و ۳۷ درصد نیز برای پرداخت کمک‌های معیشتی به مددجویان هزینه شده است.

الهی راد گفت: کمک به امر تحصیل دانشجویان و دانش آموزان با ۵ ممیز۲ درصد، اشتغال و خودکفایی با ۳ درصد، جهیزیه با ۲۳ درصد، تسهیلات کارگشایی با ۵ ممیز۴ درصد و درمان نیز سهمی ۶ درصدی از صدقه مردم را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی اظهار کرد: صدقات مردمی از طریق صندوق‌های بزرگ معابر، متوسط ادارات و مراکز تجاری و کوچک خانگی جمع‌آوری‌شده بر اساس تسهیم انجام‌شده بین مددجویان توزیع‌شده است.

وی بابیان اینکه کمیته امداد طرح‌های متنوعی را برای فقرزدایی و فراهم کردن زمینه مشارکت مردم به مرحله اجرا درآورده است، افزود: صدقات، اکرام ایتام و محسنین از جهت مشارکت مردم سهم بیشتری نسبت به سایر طرح‌ها دارند.

الهی راد گفت: مردم نیکوکار می‌توانند از طریق شماره ۸۸۷۷ توسط تلفن همراه در پرداخت صدقات روزانه مشارکت کنند و همچنین با استفاده از کد USSD با شماره‌گیری #۱*۸۸۷۷* برای پرداخت صدقه پیامکی در هر ساعتی از شبانه‌روز اقدام کنند و یا با مراجعه به سایت کمیته امداد به نشانی www.emdad.ir می‌کمک‌های خود را به این نهاد اهدا کنند.

انتهای پیام / ب 

هزینه ۳۷ درصد صدقات برای پرداخت کمک‌های معیشتی به مددجویان خراسان شمالی

برچسب ها: کمیته امداد ، صدقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.