معرفی رشته اینلاین هاکی

در این گزارش به معرفی رشته اینلاین هاکی یکی از رشته های مهیج می پردازیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رشته ی اینلاین هاکی تلفیقی از اسکیت و هاکی به شمار می رود. این رشته زیر نظر فدراسیون اسکیت فعالیت می کند. در ایران ابتدا ورزش اسکیت شروع به کار کرد و سپس اینلاین هاکی یا اسکیت هاکی آغاز به فعالیت کرد.

فدراسیون اسکیت در تاریخ ۱۳۸۴ در ایران تاسیس شد. پیش از تاسیس این فدراسیون رشته ی اینلاین هاکی زیر نظر فدراسیون همگانی اداره می شد. در حال حاضر رشته ی اینلاین هاکی به صورت کمیته و زیر نظر فدراسیون اسکیت مدیریت می شود.این رشته پش از جنگ جهانی اول مسابقات مختلفی را در اروپا داشته است اما پس از آغاز جنگ جهانی اول مسابقات این رشته متوقف شد. اولین مسابقه در سال ۱۹۳۶ میلادی در آلمان برگزار شد.

ابزار اینلاین هاکی

در ابتدا همان سال های اولیه ورزشکاران اینلاین هاکی با کفش کواد بازی می کردند اما بعد ها با آمدن تولید کنندگان به این رشته کفش های اینلاین به بازار آمد.

لوازم ضروری یک ورزشکار اینلاین هاکی شامل کفش اسکیت، چوپ هاکی ، توپ، شلوار ایمنی، دستکش مخصوص، آنج بند، ساق بند و زانو بند  است. چرخ اسکیت های اسکیت معمولا کوچک است و برای اینکه سرعت بازیکنان بالا باشد از چرخ های بزرگ استفاده می شود.

این رشته بسیار مهیج و سرعتی است اما برای اینکه ورزشکار از آسیب های آن دور بمانند باید از لوازم تخصصی استفاده کنند. با وجود نو  ‍‍‍‍‍‍‍‍ پا بودن این رشته اما در ایران پیشرفت خوبی داشته است.از جمله مفقیت های این رشته می توان به جایگاه سومی تیم ملی بانوان ایران و قهرمانی تیم ملی ایرانی آقایان در قهرمان آسیا  در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار